|

ادامه مسمومیت دانش‌آموزان در بروجرد/ تایید عمدی بودن مسمومیت‌ها/ می‌خواهند مدارس دخترانه تعطیل شود/ «آمار» دانش‌آموزان که به «نقل از استانداری» منتشر شده، اشتباه است/ پخش شبنامه‌ در مورد حرام بودن درس خواندن دختران

رئیس کمیسیون آموزش مجلس عمدی بودن مسمویت‌ دانش‌آموزان را تایید کرد.

ادامه مسمومیت دانش‌آموزان در بروجرد/ تایید عمدی بودن مسمومیت‌ها/ می‌خواهند مدارس دخترانه تعطیل شود/ «آمار» دانش‌آموزان که به «نقل از استانداری» منتشر شده، اشتباه است/ پخش شبنامه‌ در مورد حرام بودن درس خواندن دختران

به گزارش شبکه شرق، رییس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با «شرق» عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان را تایید کرد و گفت نهادهای امنیتی با حساسیت بیشتری در حال پیگیری موضوع و شناسایی عوامل دخیل در ماجرا هستند.

 

پیش از این معاون سیاسی استاندار لرستان از مسمومیت تعداد زیادی از دانش‌آموزان دبیرستان‌ ۱۵ خرداد شهرستان بروجرد خبر داده‌بود.

مجید منعمی گفت: امروز در ادامه مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس بروجرد، این بار تعداد زیادی‌ از دانش‌آموزان‌ در دبیرستانه ‌دخترانه ۱۵ خرداد مسموم و راهی بیمارستان شدند.

او افزود: تیم‌های کارشناسی‌ به مدرسه رفته‌اند تا علت دقیق این موضوع را بررسی کنند.

 

وزارت بهداشت پاسخ‌ قانع‌کننده‌ای نداد

همایون سامه نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز درباره پیگیری‌های صورت گرفته برای این موضوع به گفت: «تا آنجایی که اطلاع دارم، وزارت بهداشت دارد بررسی می‌کند ولی به نظر من نتیجه‌اش مشخص نشده است. بدین معنا که نتوانسته‌اند پاسخ قانع کننده‌ای بدهند.»

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: «نکته دیگر اینکه درست است که موضوع در کمیسیون بهداشت مطرح نشده ولی رئیس کمیسیون، نامه‌نگاری‌های لازم با دولت را درباره این موضوع انجام داده است.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این حوادث‌ها عمدی است یا خیر، بیان کرد: «آنچه مشخص است این است که هم در قم و هم در بروجرد مسئله عمدی است.»

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز در یک نشست خبری گفت:  پس از مسمومیت چندین باره دانش آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.

 

افزایش شمار مسمومان بروجرد به ۱۰۷ 

معاون استاندار لرستان گفت: شمار مسمومان امروز دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد بروجرد به ۱۰۷ نفر رسید.

از این تعداد ۹۵ نفر به بیمارستان آیت‌الله بروجردی و ۱۲ نفر نیز به بیمارستان امام خمینی اعزام شدند.

حال دانش‌آموزان خوب است و شورای تامین در پی مسمومیت امروز دانش‌آموزان جلسه اضطراری تشکیل داد.

 

پخش شبنامه‌ در مورد حرام بودن درس خواندن دختران

همچنین جمیله کدیور امروز در روزنامه اطلاعات نوشت: خرابکاری از سوی طیف‌های تندرو خودسر داخلی را که در صدد جایگزینی جمهوری اسلامی با خلافت یا امارت اسلامی از نوع طالبان و جلوگیری از تحصیل دختران دانش‌آموزند، نباید از نظر دور داشت. هفته قبل (۲۹ بهمن)، تصویری برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن از شبنامه‌ای منتسب به گروه فداییان ولایت خبر می داد. خبر منتشره دربرگیرنده متنی مشکوک بود؛ مبنی بر اینکه «درس‌خواندن دختران را حرام و ادامه آن را در ردیف محاربه با امام زمان دانسته و تهدیدکرده در صورت تعطیل نشدن مدارس دخترانه، مسمومیت دختران را به سراسر ایران گسترش خواهند داد.» هر چند اصل شبنامه در دسترس نیست، اما انتشار آن شبنامه و محتوای خبر منتشر شده نیز تا کنون از سوی محافل مرتبط تکذیب نشده است.

 

بعد از انتشار آماری از تعداد دانش‌آموزان مسموم شده در بروجرد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: افزایش آمار مسمومیت در بین دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد بروجرد صحت ندارد. هرگونه آمار رسانه‌ها در این خصوص به نقل از استانداری لرستان تکذیب می‌شود. بنابراین مردم باید اخبار این مورد را از طریق فرمانداری بروجرد دنبال کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها