|

قیمت پرسپولیس و استقلال اعلام شد

قیمت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مشخص شد.

قیمت پرسپولیس و استقلال اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، سازمان خصوصی‌سازی ضمن اعلام آگهی مزایده دو باشگاه استقلال تهران و پرسپولیس، شرایط مرتبط با خریداری سهام این دو باشگاه را اعلام کرد.

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و پرسپولیس برای کسب مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا «AFC»، ملزم به داشتن دو مالک مجزا از هم هستند که تا به امروز یک‌شنبه «۲۶ فروردین ماه»، این اتفاق رخ نداده است و کماکان هر دو تیم، زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان به حساب می‌آیند.

طبق اعلام مدیران دو باشگاه، بدهی‌های خارجی و داخلی این دو تیم تا تاریخی که از قبل اعلام شده بود، تسویه شده است و تنها مشکل سرخابی‌ها برای اخذ مجوز حرفه‌ای، داشتن مالک مشترک است.

در همین حال امروز «یکشنبه»، سازمان خصوصی‌سازی قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال تهران و پرسپولیس را اعلام کرد.

بر این اساس و برای باشگاه استقلال، ۹,۱۷۲,۴۷۷,۵۰۰ سهام قابل واگذاری است که شامل ۸۵ درصد از کل سهام این باشگاه می‌شود. قیمت پایه هر سهام ۹۹۶/ ۲ ریال و ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری ۲۷,۴۸۰,۷۴۲,۵۹۰,۰۰۰ ریال است.

برای باشگاه پرسپولیس نیز ۸,۹۳۷,۷۶۲,۷۵۰ سهام قابل واگذاری است که شامل ۸۵ درصد از کل سهام باشگاه خواهد بود و قیمت هر سهم ۵۷۰/‌‬ ۳ ریال است. ارزش پایه کل سهام قابل واگذاری نیز ۳۱,۹۰۷,۸۱۳,۰۱۷,۵۰۰ ریال خواهد بود.

شرایط تسویه ثمن معامله برای هر دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال تهران و پرسپولیس به این صورت است که ۱۰ درصد حصه نقدی و مدت اقساط ۷۲ ماه خواهد بود؛ همچنین فاصله هر قسط ۶ ماه است.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها