|

«ابر آروان» از تحریم اتحادیه اروپا خارج شد

​شرکت ابری «ابر آروان» اعلام می‌کند که از تحریم اتحادیه اروپا خارج شده است.

«ابر آروان» از تحریم اتحادیه اروپا خارج شد

شرکت ابری «ابر آروان» اعلام می‌کند که از تحریم اتحادیه اروپا خارج شده است. شرکت ابر آروان در اطلاعیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفته به ادامه پیگیری‌ها برای خروج از تحریم در آمریکا نیز ادامه خواهد داد.

به گزارش «فن‌زی» ابر آروان اعلام کرده که با شکایت این شرکت و ارائه مستندات فنی و حقوقی به دیوان دادگستری اروپا، این شرکت از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شد. آروان کلاد اعلام کرده که از این تصمیم شورای اروپا استقبال می‌کند و به اقدامات حقوقی خود در محاکم و مراجع بین‌المللی ادامه خواهد داد.

آبان سال ۱۴۰۱ و با شدت گرفتن محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ کشورهای مختلف اقدام به تحریم شرکت ابر آروان کردند.  اتحادیه اروپا روز ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، ۳۲ شخص و شرکت را در لیست تحریم خود قرار داد که نام شرکت ابر آروان هم در این فهرست دیده می‌شد. در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا عنوان کرده بود که ابر آروان از سال ۲۰۲۰ یک بازیگر جدی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات ایران برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ایرانی‌(ملی) از اینترنت بوده؛ موضوعی که ابر آروان پیوسته آن را تکذیب کرده است. در همین زمینه ابر آروان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «می‌پذیریم که در جنگ رسانه‌ای در مقابل شایعه‌ها و جعل واقعیت شکست خورده‌ایم و نتوانسته‌ایم از حقانیت خود به‌درستی دفاع کنیم. اتهامات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها، بدون شواهد محکم، آن قدر تکرار شده که امروز مبنایی برای این تحریم ناعادلانه قرار گرفته است.» در این اطلاعیه ابر آروان تاکید کرده بود که اثرپذیری و دنباله‌روی نهادهای اروپایی از این اتهام‌های یک‌طرفه و بی‌اساس، ناامیدکننده است، اما بدون شک برای احقاق حقوق مادی‌ و معنوی خود به کمک مراجع دارای صلاحیت بین‌المللی اقدام خواهد کرد. 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها