|

مسیر جدید

آغاز همیشه خوشایند است، می‌خواهد شروع سال جدید باشد یا شروع یک نشریه. ایده‌های جدید، افراد جدید، صفحه‌های جدید، زندگی جدید.

مهرک محمودی-سردبیر پیوست:آغاز همیشه خوشایند است، می‌خواهد شروع سال جدید باشد یا شروع یک نشریه. ایده‌های جدید، افراد جدید، صفحه‌های جدید، زندگی جدید.

در این دوره و زمانه‌ای که هر روز خبری از رخ‌دادن حادثه‌ای برای یک نشریه یا تعدادی از خبرنگاران منتشر می‌شود، شنیدن خبر شروع نشریه‌ای که قرار است در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت کند خوشایند است. حوزه‌ای که هرچند ۲۰ سال پیش شاید خیلی لوکس و دور از دسترس به نظر می‌رسید، اما این‌روزها آن‌چنان با زندگی افراد گره خورده است که لحظه‌ای قطعی یا اختلال در آن برای هیچ‌کس پذیرفتنی نیست. روزی فعالان این زیست‌بوم یک‌صدا می‌گفتند باید به گونه‌ای عمل کنیم که اینترنت و فناوری اطلاعات مانند آب و برق برای مردم و دولت حیاتی شود، طوری که قطعی آن مانند قطعی آب و برق غیرممکن و ناشدنی باشد. امروز چنان روزی است؛ اختلال یا قطعی در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات حتی برای لحظه‌ای زندگی را متوقف می‌کند، کسب‌وکارها از حرکت می‌ایستند و افراد با لمس چندباره گوشی‌های هوشمندشان به دنبال رفع ایرادی هستند که روی آپ‌های مختلف به مدل‌های گوناگون خود را نشان می‌دهد.

ازهمین‌روست که خبررسانی در این حوزه بیش از پیش اهمیت یافته است، دیگر فقط صفحه‌ای در یک روزنامه سیاسی، یا ستونی در یکی از صفحات اقتصادی روزنامه‌ها جوابگوی اخبار این حوزه که هر لحظه داغ می‌شوند نیست؛ فناوری اطلاعات نشریه‌ای مجزا می‌طلبد و آنچه این بازار را شیرین‌تر می‌کند صداهای مختلفی است که از سوی نشریه‌های مختلف مکتوب و آنلاین در این فضا شنیده می‌شود. بی‌شک بسیاری در شرایط فعلی حیات و ممات خود را درICT می‌جویند و فضای مجازی تبدیل به آینه تمام‌قد رخدادهای بیرونی زندگی‌شان شده‌ است، ازاین‌رو اخبار این حوزه هر روز داغ‌تر می‌شود و طالب اخبار این حوزه نیز بیشتر.

فناوری اطلاعات به گونه‌ای با زندگی گره خورده است که «فن‌زی» می‌تواند تبدیل به آینه‌ای تمام‌قد برای آن شود؛ آینه‌ای که ابزارهای گره‌خورده فناوری اطلاعات با زندگی افراد را به نمایش بگذارد و روایتگر داستان‌های آن باشد.

فن‌زی قرار است به عنوان یک نشریه‌ در کنار سایر نشریه‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات روایتگر افت‌وخیز و پیشرفت حوزه‌ای باشد که به نظر می‌رسد مسیر پیشرفت و توسعه کشور در آن خلاصه می‌شود. زیرساخت توسعه کشور بی‌شک دیگر فقط متکی به انرژی نخواهد بود، فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال مسیر آینده کشور و رشد و شکوفایی آن است؛ مسیری که قرار است با همکاری نشریه‌های مختلف این حوزه، اعم از روزنامه‌ها و سایت‌ها و ماهنامه‌های فعال در این بخش شفاف شود. مسیری که ساختنش کار یک نفر نیست و افراد مختلفی باید در این مسیر گام بردارند. حال باید منتظر ماند و دید چه کسانی تا آخر ایستاده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها