|

تکنیک‌های استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خلاقانه

برخی تصور می‌کنند ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند جایگزین خوبی برای تولیدکنندگان محتوا باشند و دیگر نیازی به استخدام نیروهای مختلف برای کارهای این چنینی نیست. اگرچه این ابزارها آنقدرها دقیق و مستقل عمل نمی‌کنند که بتوانند به طور کامل جایگزین انسان شوند، اما می‌توانند به تولید محتوای خلاقانه و مفید بسیار کمک کنند. فرقی نمی‌کند هدف شما تولید محتوای متنی باشد یا تصویری، در هر صورت ابزاری برای کمک به شما وجود دارد. برای اینکه تکنیک‌های استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خلاقانه را بیاموزید، حتما تا پایان با این مقاله همراه باشید.

تکنیک‌های استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خلاقانه

 

هوش مصنوعی چیست؟

 

به زبان ساده، هوش مصنوعی به ابزارهایی اشاره دارد که می‌توانند کارهایی را که به هوش و استعداد انسانی نیاز دارد، در زمان کوتاه‌تر انجام دهند. این دانش در انگلیسی با نام artificial intelligence شناخته می‌شود و می‌تواند شامل هر نرم‌افزار یا ماشینی باشد که با ارائه داده‌های خاص، می‌تواند از خود عمل انسانی نشان دهد.

ابزارهای AI، آن کاری را انجام می‌دهند که انسان‌ها به آن‌ها می‌گویند و در واقع عملکرد مستقلی از خود ندارند. بنابراین، هرچه انسان‌ها هوش قوی‌تری در بیان نیازهایشان از خود نشان دهند، کیفیت عملکرد هوش مصنوعی نیز بالاتر خواهد رفت.

۵ تکنیک عالی برای استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا

اینکه با استفاده از ابزارهایی همچون گوگل ترنسلیت یک متن را ترجمه کنید و آن را عینا در سایت خود انتشار دهید یا با کمک ابزار جدید بینگ، یک تصویر بسازید و آن را در صفحه اینستاگرام خود بگذارید، به معنی تولید محتوا با هوش مصنوعی نیست.

 این نوع کارها، نه تنها سرعت و کیفیت کار شما را افزایش نمی‌دهد، بلکه منجر به اتلاف زمان و انرژی برای جبران خطاها نیز خواهد شد. در صورتی که می‌خواهید با کمک هوش مصنوعی، محتواهای خلاقانه تولید کنید و به عملکرد خود سرعت ببخشید، حتما تکنیک‌های زیر را امتحان کنید:

۱- برای ایده‌پردازی از هوش مصنوعی کمک بگیرید

2

گاهی ذهن ما برای خلق ایده‌های جدید قفل می‌شود. انگار درون یک غار تاریک گیر افتاده‌ایم و هیچ روزنه‌ای به جهان بیرون وجود ندارد. در این شرایط می‌توان از هوش مصنوعی برای ایده پردازی کمک گرفت. کافی است به درستی بدانید که چه می‌خواهید و آن را با جزییات دقیق برای هوش مصنوعی مورد نظر خود بنویسید.

مثلاً اگر می‌خواهید محتوای تصویری تولید کنید و برای خلق کاراکتر مورد نظر خود ایده‌ای ندارید، بهتر است سراغ Microsoft Image Creator بروید و چیزی که در ذهن دارید را در آن بنویسید. مشاهده تصاویر مختلفی که با هوش مصنوعی تولید شده است، می‌تواند ایده خلق تصاویر منحصر به فرد باشد.

۲- با کمک هوش مصنوعی متن‌های جدید بسازید

در صورتی که در تولید محتواهای متنی خود، زیاد دچار تکرار کلمات و جملات می‌شوید، هوش مصنوعی می‌تواند به دادتان برسد. گاهی می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT بخواهید یک متن را برای شما خلاصه یا بازآفرینی کند. همچنین می‌توانید از این ابزار بخواهید یک جمله را به شیوه‌های متفاوتی برای شما بنویسد. اگرچه جمله‌ها و عبارت‌هایی که با هوش مصنوعی تولید شده‌اند، کیفیت لازم برای انتشار مستقیم را ندارند، اما می‌توانند ذهن شما را برای نوشتن واژه‌ها و جمله‌های بهتر باز کنند.

۳- عکس‌های منحصر به فرد و جذاب تولید کنید

3

 

یکی از تکنیک‌های عالی برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتواهای خلاقانه، کاربرد این ابزارها برای خلق تصاویر جدید و منحصر به فرد است. در صورتی که به ابزارهای گرافیکی تسلط کافی ندارید می‌توانید از هوش مصنوعی برای خلق تصاویر منحصر به فرد کمک بگیرید. هرچه توانمندی شما در ایده‌پردازی و توصیف تصویری که به آن نیاز دارید بالاتر باشد، عکس‌های خلاقانه‌تر و کاربردی‌تری دریافت خواهید کرد.

۴- متن‌ها را به فارسی ترجمه کنید و محتوای جدید بسازید

گاهی استفاده از محتواهایی که به سایر زبان‌ها نوشته شده است، می‌تواند به تولید محتوای خلاقانه کمک شایانی بکند. هیچ تولیدکننده محتوایی به تمام زبان‌های زنده دنیا مسلط نیست و اگر هم بخواهد این کار را بکند، دیگر وقتی برای تولید محتوا نخواهد داشت! در این شرایط می‌توانید سراغ ابزارهای هوش مصنوعی مترجم همچون گوگل ترنسلیت بروید. البته استفاده از این ابزارها نیازمند این است که خود شما، هوش کلامی و مهارت زبانی بالایی داشته باشید تا بتوانید متن به دست آمده را به فارسی روان و سلیس بنویسید؛ زیرا اغلب محتواهای ترجمه شده توسط گوگل، کمی لنگ می‌زنند و چندان گویا نیستند!

 

بیشتر بخوانید: تولید محتوا با هوش مصنوعی رایگان

 

۵- روی مهارت تخیل و بیان خود کار کنید!

به خاطر بسپارید که میزان کارایی ابزارهای هوش مصنوعی در تولید محتوا، کاملا بستگی به دقت و ریزبینی شما در بیان نیازهایتان دارد. اینکه بنویسید «تصویر آدم برفی» با اینکه بنویسید «تصویر یک آدم برفی چاق و غمگین که دارد زیر نور خورشید ظهر آب می‌شود» تفاوت زیادی دارد! هرچه جزییات بیشتری به هوش مصنوعی بدهید، تصاویر و متن‌ها خلاقانه‌تر و بهتر خواهند شد. بنابراین پیش از هر چیزی، حتما روی مهارت تخیل و بیان خود وقت بگذارید.

یادگیری تولید محتوا در 8 ساعت

همه ما می‌دانیم که تولید محتوا مهارتی است که تمام سایت‌ها و کسب و کارها برای رشد به آن نیاز دارند و می‌تواند برای شما یک راه کسب درآمد عالی باشد. اگر به این حوزه علاقه دارید و تصمیمتان  برای انتخاب این شغل قطعی است، در دوره تولید محتوا ثبت‌نام کنید. این دوره از آکادمی نوین، تولید محتوا را کامل و قدم به قدم به شما آموزش می‌دهد و بعد از پایان دوره شما را به بازار کار معرفی خواهد کرد.

کلام آخر

هوش مصنوعی در صورت استفاده صحیح، خالق محتوای ابتکار آمیز و در صورت استفاده غلط، قاتل هر گونه خلاقیت و نوآوری است! در صورتی که می‌خواهید از این ابزارها برای ساخت محتواهای جدید استفاده کنید، حتما ایده‌های خود را در آن دخیل کنید تا محتوایی منحصر به فرد و جذاب به دست کاربران برسانید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها