|

نتایج استخراج داده‌های کپسول زیستی اعلام شد

​سخنگوی سازمان فضایی ایران از انجام فرآیند بازیابی کپسول زیستی خبر داد و گفت: سپر ضربه‌گیر کپسول زیستی موفق عمل کرده و توانسته مطابق طراحی، انرژی کپسول را در هنگام رسیدن به سطح زمین به خوبی تلف کند.

نتایج استخراج داده‌های کپسول زیستی اعلام شد

به گزارش شبکه شرق، حسین دلیریان در جمع خبرنگاران گفت: پس از پرتاب موفق جدیدترین کپسول زیستی ایران که با پرتابگر جدید و بومی «سلمان» پرتاب شد، متخصصان صنعت فضایی ایران اندکی پس از پرتاب، موفق به بازیابی کپسول روی زمین شدند.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، سپر ضربه‌گیر کپسول زیستی موفق عمل کرده و توانسته مطابق طراحی، انرژی کپسول را در هنگام رسیدن به سطح زمین به خوبی تلف کند که از دستاوردهای مهم این پروژه به حساب می‌آید.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: در حال حاضر بوردهای داده‌برداری از داخل کپسول خارج شده و داده‌های ذخیره شده کپسول هم در حال ارزیابی هستند. از این داده‌ها در بهبود فرآیند طراحی و ساخت کپسول‌های زیستی بعدی استفاده خواهد شد.

دلیریان اضافه کرد: لازم می دانم که این نکته را هم تاکید کنم که در ماموریت این کپسول حمل موجود زنده تعریف نشده بود، اما تعدادی کیت زیستی توسط کپسول حمل شده و با موفقیت روی زمین بازیابی شده است.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها