|

بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» درگذشت

«برنارد هیل» بازیگر برجسته بریتانیایی درگذشت.

بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» درگذشت

به گزارش شبکه شرق، «برنارد هیل»، بازیگر فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» و «تایتانیک» درگذشت.

«برنارد هیل»، بازیگر نقش «شاه تئودن» در فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» دار فانی را وداع گفت.

«برنارد هیل»، بازیگری که بیشتر با فیلم‌های «تایتانیک» (Titanic) و «ارباب حلقه‌ها» (Lord of the Rings) شناخته می‌شد، در ۷۹ سالگی درگذشت. نمایندگان این بازیگر در مصاحبه با «بی‌بی‌سی»، درگذشت او در ساعات اولیه روز یکشنبه «۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳» را تایید کرده‌اند. این بازیگر سرشناس بریتانیایی قرار بود این هفته در کامیک کان لیورپول حضور پیدا کند.

«ددلاین» نوشت که «لو کولسون» مدیر برنامه‌های او، خبر درگذشت «هیل» در صبح روز یکشنبه «۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳» را تایید کرده است. علت درگذشت این بازیگر اعلام نشده است.

«برنارد هیل» در فیلم «تایتانیک» برنده اسکار ۱۹۹۷، در نقش کاپیتان «ادوارد اسمیت» و در «ارباب حلقه‌ها» در نقش پادشاه «تئودون» ظاهر شده بود.

برنارد هیل Bernard Hill

از دیگر نقش‌های مهم او به حضور در مجموعه تلویزیونی «کلودیوس» در سال ۱۹۷۶،‌ «گاندی» در سال ۱۹۹۹ و «رؤیای شب نیمه تابستان»(۱۹۹۹) می‌توان اشاره کرد.

این بازیگر اهل «منچستر» در خانواده‌ای از معدنچیان زغال سنگ متولد شد. او پیش از بازی در فیلم‌هایی که میلیاردها دلار در سراسر جهان به فروش رساندند، حرفه‌ متفاوتی را تجربه کرده بود و با بازی در درام‌های کوچک واقع‌گرایانه به شهرت رسید.

برنارد هیل Bernard Hill

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها