|

بررسی 9 رویداد که در سال 2024 به برنامه‌های تلویزیونی جایزه دادند

فصل جوایز سریال‌ها

«شبکه شرق» 9 رویداد سال 2024 را بررسی کرده که به برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌ها جایزه داده‌اند.

فصل جوایز سریال‌ها

هفتاد و پنجمین دوره جوایز امی

هفتاد و پنجمین دوره جوایز پرایم‌تایم امی به بهترین‌های برنامه‌های تلویزیونی پربیننده آمریکا که از ۱ ژوئن ۲۰۲۲ تا ۳۱ مه ۲۰۲۳ پخش شده بودند به انتخاب آکادمی علوم و هنرهای تلویزیونی روز 15 ژانویه 2024 برگزار شد. امی مهم‌ترین جایزه برای سریال‌های تلویزیونی است و در این دوره جمعا 26 جایزه امی اهدا شد. در این دوره مجموعه‌های «خرس» (The Bear)، «وراثت» (Succession) و «مشاجره» (Beef) جوایز بهترین سریال‌های کمدی، درام و کوتاه سال را بردند.  جوایز امی به سنت همیشه در ماه سپتامبر برگزار می‌شود اما امسال به دلیل اعتصاب نویسندگان و بازیگران هالیوود برگزاری آن به ژانویه 2024 منتقل شد.

 

 

هشتاد و یکمین دوره جوایز گلدن‌گلوب

هشتاد و یکمین جوایز گلدن‌گلوب روز 7 ژانویه 2024 در هتل بورلی هیلتون در بورلی هیلز، کالیفرنیا، برگزار و در آن جوایز بهترین‌های سینما و تلویزیون آمریکا در سال 2023 اهدا شد. این دوره اولین مراسمی بود که دیک کلارک پروداکشنز و صنایع الدریج، کنترل کامل گلدن‌گلوب را به جای انجمن مطبوعات خارجی هالیوود در دست داشتند. در بخش آثار تلویزیونی در هشتاد و یکمین دوره گلدن‌گلوب سریال «وراثت» با 9 نامزدی رتبه اول بیشترین نامزدی را به دست آورد. در اینجا هم ترکیب برنده‌های سریال تلویزیونی تغییری با جوایز امی نداشت و مجموعه‌های «خرس» (The Bear)، «وراثت» (Succession) و «مشاجره» (Beef) جوایز بهترین سریال‌های کمدی، درام و کوتاه گلدن‌گلوب را بردند.

 

بیست و نهمین دوره جوایز منتخب منتقدان

بیست و نهمین جوایز منتخب منتقدان در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴ در بارکر هانگار در فرودگاه سانتا مونیکا در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، برای تجلیل از بهترین دستاوردهای فیلمسازی و برنامه‌های تلویزیونی در سال ۲۰۲۳ اهدا شد. این مراسم از CW پخش شد و میزبانی آن را چلسی هندلر برعهده داشت و دومین سال متوالی او میزبانی مراسم بود. مانند سه سال گذشته، نامزدهای فیلم و تلویزیون به طور جداگانه اعلام شد. سریال «برنامه صبحگاهی» (The Morning Show» با شش نامزدی تلویزیونی پیشتاز شد و پس از آن «وراثت» با پنج نامزدی قرار گرفت. مجموعه‌های «خرس» (The Bear)، «وراثت» (Succession) و «مشاجره» (Beef) جوایز بهترین سریال‌های کمدی، درام و کوتاه منتقدان را هم به خود اختصاص دادند.

 

سی و نهمین جوایز آرتیوس

سی و نهمین جوایز آرتیوس (Artios) که توسط انجمن بازیگران آمریکا اهدا می‌شود، با تجلیل از بهترین اصالت، خلاقیت و سهم بازیگران حرفه‌ای در کیفیت کلی یک فیلم، سریال تلویزیونی، پروژه کوتاه، تولید تئاتر و تبلیغات، در 7 مارس 2024 2024، به طور همزمان در بورلی هیلتون در لس‌آنجلس، سالن رقص ادیسون در نیویورک و کاخ شهر سفید در لندن برگزار شد. در بخش بهترین سریال کمدی سریال «سگ‌های رزرو شده» (Reservation Dogs)، در بخش بهترین سریال درام «وراثت»، در بخش بهترین فصل اول یا اپیزود ابتدایی سریال کمدی، سریال «خرس» و در بخش بهترین فصل اول یا اپیزود ابتدایی سریال درام، سریال «آخرین بازماندگان ما» (The Last of Us) جوایز را به دست آوردند.

 

هفتاد و ششمین جوایز انجمن کارگردانان آمریکا

هفتاد و ششمین جوایز انجمن کارگردانان آمریکا، به افتخار دستاورد کارگردانی برجسته در فیلم‌های بلند، مستند، تلویزیونی و تبلیغاتی در سال 2023، در 10 فوریه 2024 برگزار شد. پیش از برگزاری مراسم اصلی نامزدهای بخش‌های تلویزیونی و مستند در 9 ژانویه 2024 اعلام شده بود. در بخش کارگردانی بهترین سریال درام پیتر هار برای کارگردنی اپیزود «زمان، زمان طولانی» در سریال «آخرین بازماندگان ما» جایزه گرفت. جایزه بهترین کارگردانی سریال کمدی به کریستوفر استرور برای کارگردانی اپیزود «ماهی‌ها» در سریال «خرس» و جایزه بهترین کارگردانی سریال کوتاه به سارا آدینا اسمیت برای کارگردانی اپیزود «او و او» در سریال «درس‌های شیمی» (Lessons in Chemistry) رسید.

 

سی امین جوایز انجمن بازیگران سینما

سی‌امین جوایز سالانه انجمن بازیگران سینما، برای تجلیل از بهترین دستاوردها در اجراهای سینمایی و تلویزیونی برای سال 2023، در 24 فوریه 2024 در سالن اکسپو و شراین در لس‌آنجلس، کالیفرنیا برگزار شد. در این مراسم جایزه نقش‌آفرینی برجسته توسط تیم بازیگران در یک سریال درام و یک سریال کمدی به ترتیب به «وراثت» و «خرس»، جایزه نقش‌آفرینی برجسته توسط یک بازیگر زن در سریال درام، کمدی و کوتاه به ترتیب به الیزابت دبیکی در سریال «تاج»، آیو ادبیری در سریال «خرس» و الی ونگ در سریال «مشاجره» و جایزه نقش‌آفرینی برجسته توسط یک بازیگر مرد در سریال درام، کمدی و کوتاه به پدرو پاسکال در سریال «آخرین بازماندگان ما»، استیون یون در سریال «مشاجره» و  جرمی آلن وایت در نقش کارمن در سریال «خرس» رسید.

 

سی و نهمین دوره جوایز انجمن منتقدان تلویزیون

سی و نهمین دوره جوایز انجمن منتقدان تلویزیون (TCA) در 7 آگوست 2023 برگزار شد. نامزدها توسط انجمن منتقدان تلویزیون در 30 ژوئن 2023 اعلام شدند. امسال به دلیل اعتصاب انجمن نویسندگان و انجمن بازیگران، TCA رویداد حضوری خود را لغو کرد و برندگان از طریق بیانیه مطبوعاتی توسط TCA اعلام شدند. در این دوره دسته دستاوردهای برجسته در برنامه‌نویسی جوانان به دو دسته تقسیم شد: دستاورد برجسته در برنامه‌نویسی خانواده، که نمایش‌هایی را که برای کودکان 7 سال به بالا تهیه می‌شود، شناسایی می‌کند، و دستاوردهای برجسته در برنامه‌نویسی کودکان، برای نمایش‌هایی با هدف سنی 7 سال و کمتر. در این دوره از جوایز TCA جایزه بهترین برنامه سال و دستاورد برجسته در درام به سریال «وراثت»، جایزه دستاورد برجسته در کمدی به سریال «خرس»، جایزه دستاورد برجسته در سریال کوتاه به سریال «مشاجره» و جایزه برنامه جدید برجسته به سریال «خرس» رسید.

 

سی و پنجمین جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا

سی و پنجمین جوایز انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا به افتخار بهترین تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون در سال 2023، در لس‌آنجلس کالیفرنیا در 25 فوریه 2024 برگزار شد. در این مراسم جایزه نورمن فلتون برای تهیه‌کننده برجسته تلویزیون در سریال‌های درام به سریال «وراثت» رسید. جایزه دنی توماس برای تهیه‌کننده برجسته تلویزیون در سریال‌های کمدی به سریال «خرس» اهدا شد. جایزه دیوید ال. ولپر برای تهیه‌کننده برجسته تلویزیون در سریال کوتاه به سریال «مشاجره» رسید. در میان فیلم‌های تلویزیونی هم جایزه تهیه‌کننده برتر را سریال «آینه سیاه: آن سوی دریا» به خانه برد. در شاخه بهترین سریال غیرتلویزیونی هم سریال «به ورکسام خوش آمدید» جایزه برتر را به دست آورد.

 

چهل و نهمین جوایز منتخب مردم

چهل و نهمین مراسم جوایز برگزیده مردم در 18 فوریه 2024 در سانتامونیکا کالیفرنیا برگزار شد. سریال «فقط قتل‌های داخل ساختمان» با هفت نامزدی در میان برنامه‌های تلویزیونی پیشتاز بود و در کنار «کاردشیان‌ها» و «آخرین بازماندگان ما» که هر کدام دو جایزه دریافت کردند، بیشترین جایزه را به دست آورد. بهترین برنامه سال در این دوره به سریال «آناتومی گری»، بهترین برنامه کمدی سال به سریال «فقط قتل‌های داخل ساختمان»، بهترین برنامه درام سال به سریال «آخرین بازماندگان ما»، بهترین برنامه علمی و تخیلی و فانتزی به سریال «لوکی» و بهترین برنامه رئالیتی شو به مجموعه «کاردشیان‌ها» رسید. نمایش جذاب سال در این جوایز به سریال «مشاجره» رسید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها