|

همه شهر‌ها صاحب سینما می‌شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه جدی دولت و شورای عالی سینما، معطوف به شهرستان‌ها، استان‌ها و مناطق پیرامونی کشور است که کمتر در کانون توجه سیاستگذاران قرار دارند.

همه شهر‌ها صاحب سینما می‌شوند

به گزارش شبکه شرق، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه روز ملی سینما با اشاره به مصوبات دومین جلسه شورای عالی سینما از اجرایی شدن مصوبات این شورا از جمله راه اندازی سینما در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر و قرار گرفتن در زمره مصوبات قطعی سفر‌های استانی خبر داد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی ضمن اعلام اجرایی شدن مصوبات جلسه گذشته شورای عالی سینما گفت: توجه جدی دولت و شورای عالی سینما، معطوف به شهرستان‌ها، استان‌ها و مناطق پیرامونی کشور است که کمتر در کانون توجه سیاستگذاران قرار دارند.

اسماعیلی افزود: در جلسه گذشته شورای عالی سینما تخصیص مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان به همه انجمن‌های سینمای جوان را تصویب کردیم که این موضوع در حال ابلاغ است و شماره حساب انجمن‌های سینمایی گرفته شده و مبلغ مشخص‌شده به حساب‌های این انجمن‌ها واریز خواهد شد.

وزیر فرهنگ همچنین با بیان اینکه ساخت شهرک سینمایی دیجیتال یکی از مصوبات جلسه دومین شورای عالی سینما در دولت سیزدهم بود، عنوان کرد: مصوباتی در خصوص حضور بخش خصوصی و اعطای تسهیلات برای این امر صورت پذیرفت.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها