|

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان در واکنش به حکم سعید روستایی:

با صدور چنین احکام ناعادلانه‌ای، اعتبار عدالت را زیر سوال نبریم

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی در بیانیه‌ای در واکنش به حکم صادره برای سعید روستایی، کارگردان فیلم برادران لیلا نوشت: بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند مردم ایران می گذرد، کدام انسان منصف و اهل شناختی ست که بتواند چشم بر نقش بی بدیل جامعه هنری کشور در مقاطع مهم و تاریخ ساز این دوران ببندد؟!

 با صدور چنین احکام ناعادلانه‌ای، اعتبار عدالت را زیر سوال نبریم

به گزارش شبکه شرق، جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی طی بیانیه‌ای نوشت: سعید روستایی همچون سایر سینماگران در چارچوب نظامات قانونی و رویه های معمول دولتی، روایتی را به تصویر درآورده که اگر نقدی و تعبیری و خرده ای هم به آن وارد بدانیم باید در محیطی تخصصی و سینمایی آنرا مورد مداقه قرار دهیم.

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان فیلم سینمایی در بیانیه‌ای در واکنش به حکم صادره برای سعید روستایی، کارگردان فیلم برادران لیلا نوشت: بیش از چهار دهه از انقلاب شکوهمند مردم ایران می گذرد، کدام انسان منصف و اهل شناختی ست که بتواند چشم بر نقش بی بدیل جامعه هنری کشور در مقاطع مهم و تاریخ ساز این دوران ببندد؟!

این هنرمندان بوده اند که همواره درکنار مردم و دوشادوش با آنها از عزت، شرف ، تمامیت ارضی و منافع ملی این کشور دفاع کرده و در محافل بین المللی نیز در پیشگاه جهانیان منشاء افتخار و سربلندی نام ایران عزیزمان شده اند.

انصاف نیست امروز که روزگار سختی ها و مرارت هاست و بیش از پیش کشور نیازمند وحدت و همدلی ست به تعبیری ناصواب، اتهامی بلاوجه و اقدامی شتابزده، یکی از فرزندان خوش قریحه و پیشرو در جامعه هنری کشور را به حکم جفای روزگار تعقیب و تنبیه و تادیب کنیم.

سعید روستایی همچون سایر سینماگران در چارچوب نظامات قانونی و رویه های معمول دولتی، روایتی را به تصویر درآورده که اگر نقدی و تعبیری و خرده ای هم به آن وارد بدانیم باید در محیطی تخصصی و سینمایی آنرا مورد مداقه قرار دهیم؛ نه آنکه با صدور چنین احکام ناعادلانه ای، اعتبار عدالت قضایی را بعنوان تلازم حق و تکلیف مخدوش کرده و بدون توجه به احوالات و شرایط فرد، او را در منظر جامعه تحقیر و تخفیف دهیم که بلاشک مورد اقبال مردم نیز قرار نخواهد گرفت. بهتر نیست در این وانفسای تلخ کامی ها، اصل را بر رفق و مدارا قرار دهیم و بر طبل وَ اعتزِم بالشدَه نکوبیم؟

انصاف نیست در همین ایام سیاست زده ی دو قطبی که برخی اهل سیاست در پیش چشمان مردم از انواع اتهام زنی ها ، انتساب های ناروا و دروغ بستن به یکدیگر ذره ای دریغ نمی کنند و با فرصت سوزی و منازعات بی ثمر، مجال نعمتِ خدمت به مردم را به نقمت بدل کرده اند، تلاش هنرمندان و خاصه سینماگران نجیب را که در سخت ترین شرایط اقتصادی و معیشتی صورت به سیلی سرخ نگه داشته را نبینیم که به هر لطایف الحیلی و بدون هرگونه چشم داشتی در صدد کاهش آلام و رنج مردم هستند.

انصاف را مناط و مدارا در حکمرانی و مناسبات با مردم را به حکم امیر مومنان علی (ع) وَ اخْلِطِ الشِّدَّةَ بِضِغْث مِنَ اللِّینِ (سخت گیرى و شدت عمل را با نرمش در آمیز) قرار دهیم و در اجرای احکام الهی چونان پیامبر رحمت(ص) که فرمودند : «پروردگارم مرا به مدارا فرمان داد، همان گونه که مرا به تبلیغ رسالت فرمان داد.» عمل کنیم.

در پایان امیدواریم به حکم انصاف و عدالت و با در نظر گرفتن شرایط کشور و لزوم توجه به اصل پذیرش و مقبولیت آراء قضایی در جامعه ؛ قضات محترم قوه قضائیه، رای صادره در خصوص برادرمان سعید روستایی را مورد تجدید نظر جدی قرارداده و با تفسیر موسع از قوانین موضوعه، حکم به برائت ایشان دهند.

 

 

منبع: اعتماد آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها