|

نمایشگاه «در برابر فراموشی» در خانه‌ی هنرمندان رونمایی می‌شود؛

به یاد آر

نمایشگاه عکس و ویدئوی «در برابر فراموشی» به کارگردانی و کیوریتوری علی پاکزاد برگزار می‌شود.

به یاد آر

به گزارش شبکه شرق، نمایشگاه عکس و ویدئوی «در برابر فراموشی» به کارگردانی و کیوریتوری علی پاکزاد با نمایش آثار مستند مربوط به حضور او در افغانستان و اوکراین از ۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در سالن ممیز خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار می‌شود. 

این نمایشگاه با نمایش عکس‌هایی از افشین قدبیگی و آثار ویدئویی به کارگردانی علی پاکزاد به رخدادهای پس از حضور طالبان در افغانستان و جنگ اوکراین می‌پردازد. 

علی پاکزاد، روزنامه‌نگار، منتقد و مستندساز، کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرد و در آخرین فعالیت‌های خود به‌عنوان خبرنگار ارشد روزنامه‌ی شرق و اعتماد رخدادهایی چون جنگ اوکراین، قدرت گرفتن مجدد طالبان در افغانستان و زلزله‌ی ترکیه و سوریه را پوشش خبری داده است.  

او پیش‌تر مستند «Exit» را نیز درباره‌ی کودکان مدرسه‌ی شین‌آباد، ساخته است. 

علی پاکزاد در بخشی از استیتمنت نمایشگاه «در برابر فراموشی» نوشته است: «خشونت طلبان، جهان را با کلمه‌ی جنگ آراسته‌ تا در هر نقطه‌ای از جهان، سایه‌ی ویرانی، مرگ و جراحات ماندگار فرصت زندگی مردم را مبدل به رنج‌های همیشگی کند.... هدف ما ثبت این وقایع دردناک بوده که نباید تکرار شوند. تصاویری که به عنوان اسناد تاریخی، تمام قد در برابر فراموشی می‌ایستند....» 

این نمایشگاه از پنج‌شنبه، اول تیرماه تا یکشنبه یازدهم همین ماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان به بازدید از نمایشگاه «در برابر فراموشی»، می‌توانند هر روز به‌ جز روزهای شنبه از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ به‌ نشانی: خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه‌ی هنرمندان ایران، گالری ممیز مراجعه کنند.

 

IMG_20230620_085137_092

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها