|

مسئول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران نمایشگاه کتاب خبر داد:

ایمنی نمایشگاه کتاب ارزیابی می‌شود

مسئول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران نمایشگاه کتاب گفت: ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها از اقدامات ستاد پیش از آغاز نمایشگاه کتاب است.

ایمنی نمایشگاه کتاب ارزیابی می‌شود

به گزارش شبکه شرق، عبدالجلال سعید رئیس اداره عملیات پاسخ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مسئول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: این ستاد ۱۶ عضو شامل نمایندگانی از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر، مرکز بهداشت شمال تهران، خدمات شهری منطقه ۷ و مناطق معین، ستاد بحران منطقه ۷، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس انتظامی، سازمان آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق، مخابرات، دبیرخانه HSE (بهداشت، ایمنی، محیط زیست) شهرداری تهران و دوام (داوطلبان واکنش اضطراری محله) است.

وی ادامه داد: سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت، نخستین جلسه این ستاد به منظور هماهنگی و تشریک مساعی بین اعضا در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد. یکی از مصوبه‌های این جلسه بازدید از محل برپایی نمایشگاه کتاب تهران بود تا با بررسی موقعیت و شرایط میدانی با همکاری کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه، نسبت به جانمایی نیروهای امدادی، انتظامی و خدمات‌رسان و اجرایی کردن مصوبات اقدام کنیم.

مسئول ستاد پیشگیری و مدیریت بحران سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: ارزیابی ایمنی محیطی و انعکاس ناایمنی‌ها، عدم انطباق‌ها و ملاحظات هر یک از دستگاه‌های تخصصی به ستاد برگزاری، جانمایی محل‌های نصب علائم و تابلوهای خروج اضطراری، شناسایی فضاهای تخلیه امن اضطراری و تدقیق مسیرهای ویژه امدادی از دیگر اقدامات ستاد پیشگیری و مدیریت بحران سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پیش از برپایی نمایشگاه است.

عبدالجلال سعید در پایان گفت: تهیه و ارائه نقشه کدگذاری‌شده از محل برگزاری، نظارت بر فرایند استقرار غرفه‌ها و آماده‌سازی فضاهای نمایشگاهی، ارائه آموزش‌های ایمنی، اطفا حریق، تخلیه اضطراری و کمک‌های اولیه به مسئولان برگزاری و غرفه‌داران، تخصیص و تجهیز فضای مناسب جهت استقرار تیم‌های واکسیناسیون کرونا در محل نمایشگاه و امکان‌سنجی و تصمیم‌گیری در خصوص برقراری یک مرکز درمانگاهی (تأمین پزشک، دارو و زیرساخت‌های لازم)، برخی از مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده در نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها