|

وزیر ارشاد در حاشیه افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر:

تعطیلی چند ماهه را با افزایش کمی و کیفی کنسرت‌ها جبران می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نخستین روز جشنواره موسیقی فجر از همکاریِ وزارت فرهنگ با هنرمندان عرصه موسیقی، برای رونق اجراها خبر داد.

 تعطیلی چند ماهه را با افزایش کمی و کیفی کنسرت‌ها جبران می‌کنیم

به گزارش شبکه شرق، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر عصر جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ کار خود را با اجرای ارکستر ملی ایران آغاز کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از دیدن اجرای ارکستر‌ ملی ایران گفت: جشنواره موسیقی فجر بیش از توقع من و همکارانم با استقبال جامعه هنری و موسیقی همراه شد. امشب و در نخستین روز جشنواره در ۹ سالن اجرا داشتیم. یکی از ویژگی‌های غیرقابل کتمان جشنواره امسال را حضور مردم و هنرمندان می‌دانم و از آنها تشکر می‌کنم.

وزیر فرهنگ درباره گسترش فعالیت‌های حوزه موسیقی تاکید کرد: در زمینه گسترش فعالیت‌های حوزه موسیقی هیچ مانعی نداریم و حتی مشوق هم هستیم. دوستان تلاش می‌کنند هم بحث آموزش‌ها و هم بحث حمایت از گروه‌های موسیقی را در دستور کار قرار دهند.

اسماعیلی گفت: موسیقی یکی از نقاط قوت فرهنگ ماست. ما در هر منطقه‌ای موسیقی خاص آن منطقه را داریم. یکی از اهداف مهم معاونت هنری برای سال آینده حمایت از جشنواره‌های منطقه‌ای است.

وزیر فرهنگ در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعداد کنسرت‌ها در سال بعد گفت: در دوره جدید کار در وزارت فرهنگ و ارشاد، هدف‌مان حداکثر همکاری با هنرمندان است. بسیاری از مشکلات را با صحبت و گفت‌وگو حل می‌کنیم. شکر خدا چرخه فعالیت‌های موسیقی به راه افتاده است. قبل از آغاز جشنواره هم اجراها شروع شد و بنا داریم با افزایش کمی و کیفیِ اجراها در ماه‌های بعد؛ تعطیلیِ چند ماهه را جبران کنیم و حوزه اقتصاد اهالی موسیقی هم رونق بگیرد.

اسماعیلی درباره بخش سرود در جشنواره امسال تاکید کرد: امسال بخش ویژه سرود را در جشنواره داریم. بسیاری از خوانندگان قدیمی حوزه سرود هم تجلیل و تقدیر می‌شوند. سیاست ما حمایت از گروه‌های سرود در معاونت هنری و در کانون‌های مسلجد سراسر کشور است.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از امروز جمعه ۲۸ بهمن کار خود را آغاز کرده و تا سوم اسفند، اجراها ادامه دارد.

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها