|

نشست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با دو نماینده مجلس شورای اسلامی

سید مجید پوراحمدی روز دوشنبه - ۷شهریورماه - در نشست با سید غنی نظری، دبیراول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و محمد صفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ضمن بررسی مسائل ومشکلات این صندوق، بر ضرورت حمایت و ‌همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این نهاد حمایتی برای پویایی و توسعه اقتصاد هنر تأکید کردند.

نشست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با دو نماینده مجلس شورای اسلامی

پوراحمدی در این جلسه با ارائه توضیحاتی درباره وظایف و عملکرد این صندوق گفت: صندوق اعتباری هنر وظیفه حمایت گری را برای خود مسلم می داند و ما طی این مدت تلاش کردیم با برگزاری جلسات متعدد با اصحاب فرهنگ و هنر، نمایندگان مجلس و مدیران بخش های مختلف فرهنگی و هنری، با برنامه‌ریزی و پیاده سازی طرح‌های اجرایی، فعالیت این نهاد حمایتی را در راستای حل مشکلات جامعه فرهنگ، هنر و رسانه کشور گسترش دهیم.

مشاور وزیر ارشاد تأکید کرد: توجه به مقوله حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر یکی از مهمترین برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی است. هدف ما حرکت صندوق از یک نهاد حمایت‌گر با توزیع منابع به سوی سازمانی است که زمینه ایجاد درآمد پایدار برای اصحاب فرهنگ و هنر را فراهم کند.

وی در پایان تصریح کرد: تمام تلاش ما ساماندهی زیرساخت های کسب و کارهای فرهنگ و هنر است. در صورت فراهم بودن بستر و زیرساخت مناسب، هنرمندان مستعد ایرانی می توانند آثار خود را در سراسر جهان عرضه کنند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: طی یکسال اخیر فعالیت های مهمی در صندوق اعتباری هنر انجام گرفته است . توجه به مسائل فرهنگی و حل مشکلات این قشر فرهیخته موضوعی است که همکاری تمام دستگاه های اجرایی کشور را می طلبد. ما نیز در کمیسیون اقتصادی آمادگی داریم تا به موضوع مهم اقتصاد هنر ورود پیدا کنیم و در این مسیر حضوری موثر داشته باشیم.

 صفری، نماینده مردم املش و رودسر نیز ضمن تقدیر از فعالیت های صندوق اعتباری هنر در حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر گفت: در هر جامعه ای فرهنگ، هویت بخش است. یکی از مهم ترین اولویت های ما در مجلس شورای اسلامی توجه به مسائل و موضوعات اهل فرهنگ و هنر است. امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوانیم مسیر فعالیت هنرمندان را هموار سازیم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها