|

سازمان بازرسی به ماجرای سرقت تابلوی مظفرالدین شاه ورود کرد

در پی انتشار عکس‌هایی از تابلو به فروش‌رفتۀ پرتره مظفرالدین شاه قاجار در حراجی کریستیز بریتانیا سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

سازمان بازرسی به ماجرای سرقت تابلوی مظفرالدین شاه ورود کرد

به گزارش سازمان بازرسی کل کشور، ‌بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و گردشگری سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه بازدید از کاخ گلستان بیان کرد: اخیرا موضوعاتی مبنی بر گم شدن پرتره‌ رنگ روغن مظفرالدین شاه اثر شاخص کمال‌الملک که در تالار برلیان کاخ گلستان منتشر شد.

‌لقمان کیاپاشا گفت: با توجه به ادعاهای مطرح شده پیرامون این موضوع، در محل کاخ حاضر شده و از مدیر مجموعه و همچنین مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری توضیح خواسته شد و با توجه به پاسخ‌های اخذ شده، سازمان برنامه تحقیق و بررسی را در دستور کار دارد.

‌وی بیان کرد: در کنار بازرسی پیرامون ادعاهای مطرح شده و توضیحات ارائه شده توسط مدیرکل موزه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مقرر شد مطابق قوانین بین‌المللی اقدامات لازم را برای بازگرداندن اثر مذکور در دستور کار قرار گیرد.

‌بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و گردشگری سازمان بازرسی‌کل کشور با تاکید بر اینکه از محل نگهداری دیگر آثار و همچنین مخزن کاخ نیز بازدید شد، افزود: یکی از موضوعاتی‌که از سوی سازمان بازرسی در این بازدید مدنظر قرار گرفت، نحوه و شرایط نگهداری آثار و اشیاء تاریخی بود که در این راستا نیز توضیحاتی ارائه شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها