|

معاون ساترا:

بنای ساترا تعامل با رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر است

معاون پایش و نظارت ساترا اعلام کرد: هم اکنون اکثر رسانه های صوت و تصویر فراگیر، ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند.

بنای ساترا تعامل با رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر است

به گزارش شبکه شرق به نقل از روابط عمومی ساترا، محمد حسام پور، معاون پایش و نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر (ساترا) در زمینه خبر مربوط به لغو مجوز رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر اعلام کرد: ساترا به عنوان نهاد تنظیم‌گر و ناظر بر رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر، در راستای صیانت از منفعت عمومی جامعه، رعایت قوانین و مقررات فرآیندهای مرتبط با تولید و انتشار محتوا را ملاک ارزیابی عملکرد رسانه‌ها و رتبه‌بندی آنها قرار می‌دهد و در این مسیر ضمن گفت‌وگو و تعامل با هنرمندان و مدیران رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر، حامی و تسهیل‌گر تولید محتوای سالم متناسب با چارچوب‌های فرهنگی جامعه ایرانی و اسلامی است.

 

وی تاکید کرد: هم‌اکنون رسانه‌های تولیدکننده محتوا، از فرآیندهای قانونی صدور مجوز تولید و انتشار مطلع هستند و بعضا اگر خطایی در انتشار محتوا بدون مجوزهای لازم پیش بیاید، همانند آنچه در سریال "کلیله و دمنه" اتفاق افتاد، ساترا ضمن گفت‌وگو و تعامل با مدیر رسانه و کارگردان، مسیر صدور مجوز مبتنی بر رعایت الزامات فرهنگی را فراهم می‌کند.

 

معاون پایش و نظارت ساترا همچنین یادآور شد: هم‌اکنون اکثر رسانه‌های در حال فعالیت از جمله "فیلم نت" و "نماوا" ارتباط سازنده و رو به تعالی با ساترا دارند و بعضا لغزش‌های احتمالی شان از فرآیندهای قانونی تولید و انتشار، در تعامل رسانه‌ها با ساترا حل و فصل می‌شود.

 

حسام‌پور در پایان تاکید کرد: متاسفانه رسانه "فیلیمو" با انجام اقدامات قانون گریزانه، عدم تمکین به مقررات، تولید و انتشار را سرلوحه کار خود قرار داده است و فرآیندهای قانونی را در انتشار محتوا نقض کرده است‌. این رسانه، علی‌رغم تذکرهای مکرر ساترا مبنی بر رعایت قانون، توجهی به این امر نکرده است و همان‌طور که رییس محترم ساترا در مصاحبه ای اعلام کرده‌اند، مهلتی به رسانه "فیلیمو" برای رعایت قانون و مقررات داده شده است که امیدواریم این رسانه مسیر احترام به قانون را اجرا کند، در غیر این‌صورت در خصوص "فیلیمو" اقدام لازم قانونی انجام خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها