|

فروش ۱۲ میلیاردی سینما در هفته اخیر

سینماهای کشور در هفته اخیر، بیش از ۱۲ میلیارد تومان فروش داشتند. اکران «تی‌تی» سبب شد تا حدود ۱۰۰ هزار نفر به سینماها بروند و بدین‌ترتیب، رونق نسبی، پس از مدت‌ها به سینمای ایران بازگردد.

فروش ۱۲ میلیاردی سینما در هفته اخیر

به گزارش شبکه شرق، در هفته اخیر ۳ فیلم به ناوگان سینمایی کشور افزوده شد که یکی از این ۳ فیلم توانست جایگاه خود را تا رتبه دوم جدول پرفروش‌های هفته بالا بکشد. همین راندمان سبب شد تا سینمای ایران، به یک رونق نسبی برسد.

 

در ادامه به ۵ فیلم پرفروش هفته اخیر سینماهای کشور می‌پردازیم.

 

کمدی انفرادی، با وجود رونمایی از تی‌تی، توانست جایگاه خود را در رتبه اول جدول پرفروش‌ها ثابت نگه‌دارد. فیلم مسعود اطیابی طی هفته گذشته، در ۳۳۰ سالن نمایش داشت و موفق به جذب ۱۲۰ هزار مخاطب شد. گیشه این فیلم نیز ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که سبب شد تا مجموع گیشه این فیلم به ۴۶ میلیارد تومان برسد. با این فروش، انفرادی به پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین فیلم سینمای ایران طی ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۱ تبدیل شد.

 

تی‌تی در هفته نخست اکران خود، عملکردی خیره‌کننده داشت. چهارمین ساخته آیدا پناهنده در هفته نخست نمایش خود، در ۳۰۶ سالن به روی پرده رفت و با ۹۷ هزار مخاطب، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخت تا امیدها به افتخارآفرینی این فیلم، بسیار زیاد باشد.

 

درام اجتماعی علف‌زار، پس از ۵۰ روز نمایش، هم‌چنان جایگاه خود را در جدول پرفروش‌ها حفظ کرده است. نخستین ساخته کاظم دانشی طی هفته اخیر، در ۲۴۳ سالن نماش داشت، ۵۰ هزار مخاطب را جذب کرد و گیشه ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرد. علف‌زار تاکنون ۱۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش کرده است.

 

دومین فصل از چند می‌گیری گریه کنی۲ نیز به‌عنوان چهارمین فیلم پرفروش هفته، در ۲۰۲ سالن نمایش داشت. ۲۷ هزار نفر به تماشای این فیلم نشستند و ۸۵۰ میلیون تومان هم به گیشه این فیلم واریز شد. با این فروش هفتگی، مجموع فروش فیلم علی توکل‌نیا، به ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

 

سگ‌بند، ۴ ماه پس از اکران، هم‌چنان در جدول پرفروش‌ها قرار دارد.ساخته مهران احمدی در هفته اخیر، در ۱۳۴ سالن نمایش داشت، ۲۱ هزار مخاطب جذب کرد و فروش گیشه آن ۶۵۰ میلیون تومان بود. سگ‌بند تاکنون ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته تا در یک قدمی فروش ۴۰ میلیاردی قرار بگیرد.

 

طی هفته اخیر، ۴۱۳ هزار نفر به سینماها رفتند تا گیشه ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی برای سینماهای کشور رقم بخورد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها