|

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد؛

اختصاص یک سالن ویژه به نمایش عروسکی در مجموعه تئاتر شهر

مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، از اختصاص یک سالن ویژه به نمایش عروسکی به صورت دائمی در مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

اختصاص یک سالن ویژه به نمایش عروسکی در مجموعه تئاتر شهر

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با اشاره به اینکه تئاتر عروسکی جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیار امیدواریم امسال جشنواره نمایش عروسکی به بهترین وجه برگزار شود، از اختصاص یک سالن ویژه به نمایش عروسکی به صورت دائمی در مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

به گزارش ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی، کاظم نظری در نخستین نشست خبری این رویداد هنری اظهار کرد: به دلیل برخی تغییر و تحولات در وزارت ارشاد، زمان کمی برای برگزاری این جشنواره داشتیم اما از آقای حجازی فر تشکر می‌کنم که با وجود وقت کمی که داشتیم، قبول زحمت کرد و مسئولیت دبیری جشنواره را پذیرفت و با همفکری استادان و صاحب نظران تئاتر عروسکی دبیرخانه را تشکیل داد و فراخوان را تنظیم کرد.  امیدواریم جشنواره نمایش عروسکی به بهترین شکل برگزار شود و تاثیرش را روی نمایش عروسکی بگذارد.

وی افزود: جشنواره تئاتر عروسکی برای ما رویداد ویژه ای است و به دلیل خاص بودنش در همه جای دنیا مورد توجه قرار می‌گیرد. نه تنها من بلکه معاون هنری و وزیر ارشاد نیز در تلاش برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این جشنواره هستیم.

مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت از اجرای عمومی آثار بعد از برگزاری جشنواره اظهار کرد: خبر خوب این است که حمایت‌ها و کمک هزینه‌هایی که در جشنواره به گروه‌ها داده می شود به شکلی خواهد بود که بعدا شرایطی برای اجرای گروه ها فراهم کند. جشنواره نمایش عروسکی یک‌ رویداد شهری است. بنابراین ‌انعکاسش باید برای همه باشد از این رو در تلاش هستیم نمایش‌های جشنواره به شهرستان ها هم اعزام شوند. همچنین در نظر داریم یکی از سالن های مجموعه تئاتر شهر را به صورت دائمی به اجرای نمایش های عروسکی اختصاص دهیم.

نظری با اشاره به اینکه مدتهاست رایزنی هایی را برای تقویت امنیت و آرامش در محدوده تئاتر شهر انجام داده ایم، تصریح کرد: حفظ امنیت در حریم این مجموعه بسیار حائز اهمیت است و از شهرداری تهران درخواست می‌کنیم هر چه سریعتر تکلیف حریم تئاتر شهر را مشخص کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها