|

هناس در آبدانان به نمایش درآمد

اولین فیلم سینمایی هناس باعنوان قصه ترور یک عشق مربوط به داستان شهادت دانشمند هسته ای کشور شهید داریوش رضایی نژاد در آبدانان به نمایش درآمد.

هناس در آبدانان به نمایش درآمد

اولین فیلم سینمایی هناس باعنوان قصه ترور یک عشق مربوط به داستان شهادت دانشمند هسته ای کشور شهید داریوش رضایی نژاد در آبدانان به نمایش درآمد.

داستان این فیلم قصه تلخ و غم انگیز و عاشقانه آخرین روزهای زندگی شهید داریوش رضایی نژاد و همسر او است که از زاویه نگاه خانم شُهره پیرانی (همسرشهید) و براساس نطق و نظرات او تدوین و با کارگردانی حسین دارابی وتهیه کنندگی محمدرضا شفا تدوین وآماده  نمایش عمومی شده است.

به گفته حسین دارابی فیلمنامه هِناس در قالب یک ژانِر ملودرام عاشقانه توسط احسان ثقفی و مهدیه عین اللهی از فیلمنامه نویسان مطرح کشور به نگارش درآمده و فرازهایی از زندگی کوتاه و جریان دلتنگ کننده ترور این دانشمند جوان را روایت می کند.

 

مریلا زارعی در نقش خانم شُهره پیرانی همسر شهید و بهروز شُعیبی در نقش شهید داریوش رضایی نژاد در کنار هنرنمایی سیاوش طَهمورث این تراژدی تلخ را در نهایت حلاوت و ماندگاری بازگو کرده و هنرمندانه به نمایش می گذارند.

وحید رهبانی، سولمازغنی، امین امیری، علیرضا نائینی و هنرمند خردسال کوثرحیدری دیگر بازیگرانی هستند که در اجرای فیلم هِناس ایفای نقش می کنند.

فیلم سینمایی هناس دومین تجربه حسین دارابی بعداز فیلم مصلحت است که در جشنواره ملی فیلم فجر دردهه فجر سال گذشته به نمایش درآمد.

در آئین اکران این فیلم امام جمعه آبدانان باگرامی داشت یاد و نام شهید دکتر رضایی نژاد و تبیین فضائل اخلاقی و تجارب علمی این نخبه با بصیرت گفت: فیلم هناس یک اقدام مفید وماندگار فرهنگی است که به منظور قدرشناسی از فداکاری های پژوهشی و تحقیقاتی این شهید عزیز و تکریم خانواده معزز ایشان تهیه وتدوین شده است.

حجت الاسلام محمدسوری افزود: این فیلم یک تلاش هنری  و تبینی است که با همت والا و ایفای نقش جمعی از زبده ترین هنرمندان سینمایی کشورطراحی وساخته شده که اولین نمایش عمومی آن بصورت آنلاین و برخط در شهر آبدانان زادگاه شهید هسته ای کشور دکتر داریوش رضایی نژادبه نمایش درآمد ومورد استقبال بی نظیر همشهریان این دانشمند نامی قرار گرفت.

لازم به ذکراست که شهید داریوش رضائی نژاد دانشجوی دکترای رشته برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران و طراح و مجری چندپروژه سخت و پیچیده برقی و همچنین دارای چندین مقاله علمی درحوزه توسعه انرژی هسته ای بود که روز اول مرداد ماه سال ۱۳۹۰ درتهران و در مقابل دیدگان همسر و تنها دخترش (آرمیتا ) توسط مزدوران اسرائیل مظلومانه و سبوعانه ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها