|

اکران «بدون قرار قبلی» در عید فطر 1401

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی بیان کرد که امید به اکران این فیلم در عید فطر سال آینده دارند.

اکران «بدون قرار قبلی» در عید فطر 1401

محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی بیان کرد که امید به اکران این فیلم در عید فطر سال آینده دارند.

به گزارش مهر، محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی درباره شرایط اکران این فیلم سینمایی گفت: در حال حاضر تکلیف اکران نوروز ۱۴۰۱ مشخص شده و ۷ فیلم برای این فصل تعیین شده‌اند. ما هم می‌توانستیم برای این بازه ورود کنیم، اما اقدام نکردیم. معتقدم برای اکران باید ترکیب فیلم‌های روی پرده را هم مدنظر داشته باشیم. اینکه اکران نوروز، بازه زمانی مناسبی است، شکی نیست، اما باید ترکیب فیلم‌ها به‌گونه‌ای باشد که به اصطلاح فیلم شما خورده نشود و در هم‌پوشانی اکران، فیلم شما از بین نرود.

وی ادامه داد: از ابتدا نظر من هم این بود که برای اکران نوروزی اقدام کنیم اما از آنجایی که در حال حاضر ۲۰۰ فیلم در نوبت اکران هستند که در میان آن‌ها فیلم‌های جدی هم حضور دارد، با توجه به اطلاع از فیلم‌های حاضر در ترکیب نوروزی، احساس کردم فیلم ما در این ترکیب اکران نشود، بهتر است. احتمالاً در فرصت دیگر می‌توانیم اکران بهتری هم داشته باشیم.

بابایی درباره اینکه فیلم قبلی بهروز شعیبی در قالب مینی‌سریال در شبکه خانگی عرضه شد و با توجه به موفقیت این تجربه آیا امکان تکرار آن برای «بدون قرار قبلی» وجود دارد هم گفت: درباره عرضه سریالی «روز بلوا» طبیعتاً تهیه‌کننده آن فیلم باید توضیح دهد اما گمان من این است که در آن مقطع سینماها هنوز به پویایی امروز در دوران کرونایی نرسیده بودند و این دوستان به این جمع‌بندی رسیدند. امروز مردم به سینما می‌روند و فعالیت سینماها شرایط بهتری پیدا کرده به همین دلیل هم در وهله اول برای من اکران عمومی فیلم بر پرده سینما حائز اهمیت است. به‌خصوص که این فیلم اساساً برای پرده سینما ساخته شده است.

تهیه‌کننده «بدون قرار قبلی» ضمن توضیح ویژگی‌های سینمایی این اثر برای اکران بر پرده عریض سینما تأکید کرد: برای عرضه این فیلم در پلتفرم‌ها تنها بعد از اکران عمومی آن می‌توان تصمیم‌گیری کرد. مهم این است که در حال حاضر به‌دنبال اکران فیلم بر پرده سینماها هستیم. در آینده شاید در موقعیت و شرایط دیگری قرار بگیریم اما در حال حاضر معتقدم هرچند منطق اقتصادی یک فیلم حائز اهمیت است اما این فیلم اساساً برای نمایش بر پرده سینما ساخته شده و بهترین غایت برای آن اکران سراسری خوب با سالن‌های زیاد در سینماهای کشور است.

وی با اشاره به بازخوردهای اکران این فیلم در جشنواره فجر هم بیان کرد: بازخوردها در جشنواره معمولاً برآوردی از اکران را به تهیه‌کننده می‌دهد. در طول برگزاری جشنواره هم همواره فیلم ما در آرای مردمی جزو ۶ یا ۷ فیلم اول در میان ۲۲ فیلم بود و این برآیند خوبی برای ما بود. در عین حال بازخوردهایی هم که می‌گرفتیم این بود که اکثراً این فیلم را یک اثر «حال خوب کن» توصیف می‌کردند. همین کلیدواژه هم می‌تواند مردم را برای تماشای فیلم به سینماها بکشاند.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: شاید بعد از اکران عمومی به گزینه‌هایی مانند عرضه اینترنتی و یا تبدیل فیلم به مینی‌سریال فکر کنیم. در حال حاضر تایم فیلم نزدیک به ۱۲۰ دقیقه است و راش‌های دیگری هم داریم که می‌توانیم در نسخه مینی‌سریال از آن‌ها استفاده کنیم، با این حال هنوز نگاهی به عرضه سریالی این فیلم نداریم و به آن فکر نکرده‌ایم.

بابایی درباره احتمال تغییر فیلم برای اکران عمومی نسبت به نسخه جشنواره هم گفت: احتمالاً تغییراتی خواهیم داشت و نسخه فیلم کمی کوتاه‌تر می‌شود اما قطعاً تغییرات پیچیده‌ای نخواهد بود.

وی در پایان درباره بازه زمانی مناسب برای اکران عمومی «بدون قرار قبلی» اظهار کرد: شرایط کشور به‌گونه‌ای است که پیش‌بینی زمان مناسب برای اکران ساده نیست. بعد از اکران نوروز، اکران فطر در اولویت است اما امسال اکران عید فطر در واقع اکران نوبت دوم نوروز محسوب می‌شود. اگر ترکیبی برای اکران عید فطر در سینماها داشته باشیم، به نظرم موعد مناسبی برای اکران «بدون قرار قبلی» است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها