|

آخرین اخبار و جزئیات تازه از مسمومیت دسته‌جمعی ۲۹ پزشک و مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص در جهرم

خبرگزاری مهر جزئیات تازه‌ای از مسمومیت الکلی ۲۹ پزشک و مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص در جهرم منتشر کرد.

آخرین اخبار و جزئیات تازه از مسمومیت دسته‌جمعی ۲۹ پزشک و مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص در جهرم

به گزارش شبکه شرق، پس از انتشار اخباری مبنی بر مسمومیت دسته‌جمعی حدود ۲۹ نفر از پزشکان در شیراز، پیگیری‌ها خبر از ورود دادستانی به این حادثه و تشکیل پرونده در این خصوص دارد.

خبرگزاری «مهر» نوشت:

«در پی انتشار اخباری در فضای مجازی و برخی پایگاه‌های خبری مبنی بر برگزاری یک مهمانی خصوصی در جهرم با حضور مهمانان پزشک که بر اساس اخبار غیررسمی منجر به مسمومیت الکلی ۲۹ پزشک و بستری شدن آنها شده است، خبرنگار ما پیگیری در این خصوص و پرس و جو از منابع آگاه و مطلع را در دستور کار خود قرار داد.

بر اساس پیگیری‌ها، پرونده‌ای در این خصوص در دادگستری فارس با دستور دادستانی مرکز فارس تشکیل شده که در مراحل اولیه تحقیق و بررسی است.

در همین رابطه یک منبع آگاه نیز به خبرنگار «مهر» اطلاع داد در این خصوص یک نفر به اتهام فروش مشروبات الکلی دستگیر شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.

این منبع همچنین اعلام کرد پرونده این حادثه در مراحل اولیه و مقدماتی است و دادستانی کل استان فارس در حال تکمیل این پرونده است و اطلاعات اولیه در این خصوص به زودی اعلام می‌شود.

تحقیقات خبرنگار ما همچنین نشان داد تا این لحظه یک پزشک متخصص زیبایی شاغل در جهرم و شیراز جان باخته و همسرش نیز در بیمارستان بستری است و پیام تسلیت دکتر محمد رحمانیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز موید فوت این پزشک متخصص زیبایی است.

نکته جالب توجه این است که از این حادثه حدود یک هفته می‌گذرد و مراسم تشییع و تدفین این پزشک سه‌شنبه هفته پیش، مقارن چهارم اردیبهشت ماه، در دارالرحمه شیراز برگزار شده است.

گفتنی است دکتر «ف. ا» در جهرم و شیراز فعالیت می‌کرده است.

هنوز ابعاد و جزئیات دقیق‌تر این حادثه مشخص نشده و معلوم نیست که چرا بعد از گذشت بیش از یک هفته اکنون خبر آن به رسانه‌ها درز کرده و آیا تعمدی پشت این حادثه بوده است یا نه.

پیگیری‌ها در این خصوص همچنان ادامه دارد.»

توضیحات معاون دادستان شیراز درخصوص مسمومیت الکلی پزشکان

در پی وقوع حادثه مسمومیت تعدادی در مهمانی خانوادگی و مرگ یک پزشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حادثه مذکور خبر داد.

افشین محمدی دره شوری، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز امروز، «دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه»، با بیان اینکه در جریان این پرونده تاکنون سه نفر از عومل مرتبط با حادثه مسمویت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به‌سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز افزود: در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افراد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

محمدی دره شوری با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تاکید کرد: برخی مطالب منتشرشده، گمانه‌زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

طی روزهای اخیر اخباری در فضای مجازی مبنی بر مسمومیت با الکل ۲۹ پزشک در شیراز منتشر شده است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها