|

تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در بهار ۱۴۰۳

رئیس محیط زیست ارسنجان اعلام کرد: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر وپرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان مشاهده شد.

 تولد نخستین گوساله گوزن زرد ایرانی در بهار ۱۴۰۳

به گزارش شبکه شرق، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان از تولد اولین گوساله گوزن زرد در سایت تکثیر و پرورش این شهرستان خبر داد.

حسن ابراهیمی امروز، ۱۲ فروردین با اعلام این خبر گفت: اولین گوساله گوزن زرد ایرانی در سایت ۳۰۰ هکتاری تکثیر وپرورش جنگل خلیل بیگ ارسنجان مشاهده شد. 

وی افزود: این سایت با محدوده ۳۰۰ هکتاری از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد شروع به فعالیت کرده است که هم اکنون این سایت با احتساب گوزن‌های زنده‌گیری و انتقال شده به استان‌های همجوار تعداد ۱۱۸ راس گوزن زرد خروجی داشته است.

ابراهیمی، ایجاد محیط ایمن برای تکثیر و پرورش گوزن زرد را یکی از مولفه‌های جدی برای افزایش شمار گوزن‌ها در این سایت دانست و گفت: این سایت یکی از سایت‌های موفق و به‌عنوان سایت مولد در کشور شناخته شده است.

به گفته وی رصد و پایش مداوم منطقه و فراهم شدن امنیت، تغذیه به موقع و مدیریت بهینه از مهم‌ترین شاخصه‌ها در رشد این‌گونه ارزشمند در این منطقه از کشور است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان بیان کرد: افزایش رشد ۳۰ درصدی این‌گونه با ارزش در سال گذشته حاکی از آن است که تمامی شرایط زیستی برای این‌گونه تامین شده است و پیش‌بینی و انتظار خواهیم داشت که حدود ۲۵ راس گوساله گوزن جدید به جمعیت فعلی این سایت در زایش‌های آینده در سال جاری به جمعیت آن اضافه شود.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها