|

وزارت میراث فرهنگی تخریب بافت تاریخی شیراز را تکذیب اما روزنامه دولت تایید می‌کند

خرید ۳۰ خانه تاریخی برای توسعه حرم شاهچراغ/ ۳۳ پلاک تاریخی اخطار تخلیه گرفتند

روزنامه دولتی ایران از صدور اخطاریه تخلیه برای ۳۳ پلاک تاریخی شیراز خبر داده و نوشته ۳۰ خانه تاریخی برای اجرای طرح توسعه شاهچراغ خریداری شده است.

خرید ۳۰ خانه تاریخی برای توسعه حرم شاهچراغ/ ۳۳ پلاک تاریخی اخطار تخلیه گرفتند

به گزارش شبکه شرق، برخلاف تکذیب صدور اخطاریه برای ساکنان بافت تاریخی شیراز توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور آمار‌ها ی محمد مهدی کلانتری، دبیر انجمن علمی مرمت دانشگاه علم و صنعت ایران و مسئول کارزار «درخواست ثبت ملی بافت تاریخی شیراز» در گفت‌وگو با «ایران» نشان می‌دهد هم شهرداری بافت تاریخی شیراز(منطقه ۸) برای ۳۳ پلاک تاریخی در مسیر امامزاده ابراهیم‌ تا حرم مطهر شاهچراغ اخطاریه تخلیه صادر کرده، هم سازمان راه و شهرسازی نزدیک به ۳۰ پلاک تاریخی بین آستانه تا شاهچراغ را به تملک خود درآورده است! این تملک‌ها در همان خط پیشنهادی پژوهشگاه میراث فرهنگی و کارگروه اتفاق افتاده است!

در ادامه گزارش آمده است: البته صدور اخطاریه‌ها توسط شهرداری بافت تاریخی شیراز هم توسط شهردار منطقه ۸ شیراز در نشست خبری دیگری تکذیب می‌شود اما یکی از اخطاریه‌های امضا شده توسط «علی مصلی‌نژاد» شهردار منطقه ۸ انتشار یافته است. در اخطاریه‌های شهرداری شیراز آمده است: «با توجه به اینکه شهرداری شیراز قصد اجرای پروژه تعریض گذر و توسعه حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) را دارد و با توجه به اینکه ملک جنابعالی در مسیر اجرای طرح و پروژه فوق قرار دارد، لذا خواهشمند است ظرف مدت یک هفته برای تعیین تکلیف و ارائه مدارک از قبیل سند مالکیت، کارت شناسایی، قبوض شهری و غیره به واحد املاک شهرداری منطقه ۸ مراجعه کنید.»

منبع: روزنامه ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها