|

وضعیت بحرانی سیل‌زدگان و افزایش تعداد جان‌باختگان/ راه ارتباطی ۱۰۰ روستای نیکشهر سیستان‌و‌بلوچستان همچنان مسدود است

پس از گذشت پنج روز از وقوع سیلاب راه دسترسی ۱۰۰ روستا در نیکشهر همچنان مسدود است. سیل‌بند حفاظتی ۱۰ روستا در نیکشهر تخریب شده است و با تشدید بارش‌ها و فعالیت سامانه بارشی جدید، وضعیت این مناطق بحرانی خواهد شد.

وضعیت بحرانی سیل‌زدگان و افزایش تعداد جان‌باختگان/ راه ارتباطی ۱۰۰ روستای نیکشهر سیستان‌و‌بلوچستان همچنان مسدود است

به گزارش شبکه شرق، راه ارتباطی بیش از ۱۰۰ روستا در نیکشهر سیستان‌وبلوچستان بر اثر سیل مسدود است. سیل‌زدگان روستاها در جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند امدادرسانی بیشتر هستند. 

سامانه بارشی که با شروع هفتهٔ گذشته در کشور فعال شده بود، با تداوم فعالیت، تعداد استان‌های سیل‌زده را به هشت عدد افزایش داد که با افزایش تلفات جانی نیز همراه بود. در زمان تنظیم این گزارش، ۹ کشته در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و فارس تایید شده است و پیکر یک نوجوان جان‌باخته هنوز پیدا نشده است. 

در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان، شرایط در حال وخیم‌تر شدن است. فرماندار نیکشهر اعلام کرده است 100 روستای این شهرستان کاملاً از دسترس خارج شده‌اند و حتی امکان تردد برای تأمین نیازهای اساسی مانند غذا و دارو فراهم نیست. 

او اعلام کرده است هیچ ماشینی برای باز کردن مسیرها به نیکشهر نرسیده است و اکنون هم به ماشین‌آلات سنگین نیاز مبرم وجود دارد و هم به بالگرد. این اتفاق درحالی‌است که بارش در این منطقه همچنان تداوم دارد.

سیل جان ۲ نفر را گرفت

در منطقه عشایری هنزم و زیردان سیستان و بلوچستان، دو نفر گرفتار سیلاب شدند که پیکر بی‌جان آن‌ها توسط نیرو‌های مردمی پیدا شده است.

مجیب حسنی، فرماندار نیکشهر اظهار داشت: پس از گذشت پنج روز از وقوع سیلاب، راه دسترسی ۱۰۰ روستا در نیکشهر همچنان مسدود است.

حسنی اظهار داشت: به دلیل مسدود بودن راه‌های روستایی و صعب‌العبور بودن محورها، امدادرسانی در برخی از روستا‌های شهرستان نیکشهر با بالگرد انجام می‌شود.

فرماندار نیکشهر گفت: پس از گذشت پنج روز از سیلاب، در نیکشهر، به دلیل نبود ابنیه فنی و ریزش کوه راه دسترسی ۱۰۰ روستا در نیکشهر مسدود است.

او افزود: سیلاب در چندین نقطه از شهرستان به خطوط مخابراتی و خطوط انتقال برق آسیب وارد کرد؛ در حال حاضر، بخش‌های بنت و ۱۸ روستای دهستان چاهان، در خاموشی کامل و فاقد شبکه مخابراتی هستند.

حسنی گفت: به دلیل حجم بالای خسارت‌ها در حوزه راه، برق و مخابرات، امدادرسانی به روستا‌ها با مشکل مواجه شده است و در کانون‌های بحرانی امدادرسانی با بالگرد انجام می‌شود.

فرماندار نیکشهر ادامه داد: در منطقه عشایری هنزم و زیردان دو نفر گرفتار سیلاب شدند که پیکر بی‌جان آن‌ها توسط نیرو‌های مردمی پیدا شده است.

او از تهدید سیلاب برای بیش از ۳۰ روستا خبر داد و گفت: سیل‌بند حفاظتی ۱۰ روستا در نیکشهر تخریب شده است و با تشدید بارش‌ها و فعالیت سامانه بارشی جدید، وضعیت این مناطق بحرانی خواهد شد.

منبع: پیام ما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها