|

آخرین اخبار و جزئیات جدید درباره حمله تروریستی در راسک؛ درگیری‌ها در راسک تمام شد؟/ ویدئو

آخرین اخبار و جزئیات جدید در خصوص حملات تروریستی در راسک و حمله به مقرهای سپاه در راسک و شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان اعلام شد.

آخرین اخبار و جزئیات جدید درباره حمله تروریستی در راسک؛ درگیری‌ها در راسک تمام شد؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، گروهک تروریستی «جیش‌العدل»، چهارشنبه «۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۳»، به مقر سپاه در راسک حمله کرد. سه عملیات تروریستی به صورت همزمان، در سپاه شهرستان‌های چابهار، راسک، دریابانی و کلانتری ۱۱چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان انجام شد. 

استانداری سیستان و بلوچستان حدود ساعت ۲۲ چهارشنبه شب، از حمله تروریستی به چند مقر نظامی در چابهار و راسک خبر داد.

نیروهای گروه تروریستی جیش‌العدل، در ابتدای آغاز درگیری‌ها در شهرستان راسک، از ارتفاعات سمت بیمارستان راسک به مقر سپاه آتش گشودند که با پاسخ متقابل نیروهای سپاه مواجه شدند. این درگیری‌ها ساعت‌ها ادامه داشته است؛ در این حملات، تعدادی از نیروی‌های نظامی شهید شده و تعدادی از تروریست‌ها نیز کشته شده‌اند.

گروه جیش‌العدل، در بیانیه‌ای مسئولیت این حملات تروریستی را بر عهده گرفته است اما تاکنون هیچ‌کدام از مسئولان و نهادهای امنیتی یا انتظامی و اطلاعاتی، این موضوع را تایید یا تکذیب نکرده‌اند.

بر اساس اطلاعات موجود، سه عملیات تروریستی به صورت همزمان در کلانتری ۱۱ چابهار، سپاه چابهار و سپاه شهرستان راسک انجام شده است. 

منابع خبری از پایان تیراندازی‌ها در راسک و آغاز عملیات پاکسازی و تعقیب مهاجمان در منطقه خبر داده‌اند.

توضیحات فرمانده نیروی زمینی سپاه درباره حمله تروریستی در راسک 

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در خصوص آخرین وضعیت عملیات تروریستی در جنوب سیستان و بلوچستان، توضیح داده بود: «از نیمه شب گذشته، که عملیات تروریست‌ها در سپاه شهرستان‌های چابهار و راسک و دریابانی و کلانتری ۱۱ چابهار شروع شد و بلافاصله، اقدامات اساسی توسط نیروهای نیروی زمینی و فراجا در دستورکار قرار گرفت. آنچه مهم است، این است که در چند نقطه به صورت هماهنگ، عملیات تروریستی انجام شد. عناصر تروریست شرکت‌کننده تماماً به صورت انقماسی بودند. درگیری در راسک یک ساعت پیش تمام شد. تاکنون پنج تروریست کشته شده‌اند. عملیات پاکسازی ادامه دارد، شاید آمار به هلاکت رسیدن تروریست‌ها، افزایش یابد.»

پاکپور گفت: «در حال حاضر، یکی از مشکلاتی که داشتیم گروگان‌ها بودند که با ورود نیروها آزاد شدند. واحدهای ویژه در حال پاکسازی منطقه هستند. در این سه عملیات تروریستی که به صورت همزمان انجام شد، ۱۵ نفر از تروریست‌ها کشته شدند که احتمال افزایش آنها به ۱۸ نفر وجود دارد، پنج نفر از نیروهای حافظان امنیت هم شهید شدند که سه نفر از آنها از نیروهای فراجا و دو نفر نیروهای سپاه پاسداران بودند.»

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: «هم‌اکنون اوضاع امنیتی در چابهار و راسک به صورت عادی تداوم دارد و مشکلی وجود ندارد.»

شهادت ٣ نیروی سپاه الغدیر در حمله تروریستی در راسک 

 به دنبال حمله تروریستی شب گذشته گروهک تروریستی جیش الظلم به مقرهای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان، تعدادی از پاسداران سپاه الغدیر زخمی و شهید شدند.

در این حمله تروریستی سه نفر از پاسداران سپاه الغدیر استان یزد به نام‌های امیر محسن حسن‌نژاد، حسین انتظاریان و حسین سرسنگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

برنامه‌های انتقال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدا متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه سپاه درباره حمله تروریستی در راسک و چابهار

روابط عمومی قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای، از کشته شدن مهاجمان و تامین امنیت و آرامش در این شهرها خبر داد.

متن این اطلاعیه، به شرح زیر است:

«به آگاهی ملت قهرمان و شریف ایران می‌رساند، تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ساعات اولیه بامداد امروز به قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به طور همزمان، به پنج نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرارکننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان حمله کردند که با درایت، حوصله و هوشمندی نیروهای مدافع امنیت مواجه شدند.

پس از اطمینان نسبت به دورسازی مردم از خطر مهاجمان و هرگونه آسیب، رزمندگان غیور قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت نیروهای فرماندهی انتظامی با آنان درگیر و طی عملیاتی قاطعانه کلیه تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد.

در این عملیات، ۱۸ نفر از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند و ۱۰ تن از نیروهای حافظ امنیت نیز به فیض رفیع شهادت نائل آمده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

به دشمنان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و گروهک‌های تروریستی و اشرار مسلح اجیرشده توسط سرویس‌های جاسوسی آنان هشدار می‌دهیم، امنیت ملی و آرامش مردم در هر نقطه از ایران عزیز خط قرمز حافظان امنیت در جای جای میهن اسلامی بوده و با هرگونه عامل و عنصر تهدیدگر این عرصه، قاطعانه برخورد خواهد شد.»

آخرین وضعیت راسک بعد از حمله تروریستی

خبرگزاری ایسنا، تصاویری از شهرستان راسک بعد از حمله تروریستی منتشر کرده است و اعلام کرده که زندگی مردم در جریان است و وضعیت عادی است. 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها