|

اتصال آب ۲۵۱ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

مدیرعامل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در جریان سیل اخیر ۱۲ شهرستان استان در محاصره سیل قرار گرفتند و آب شرب ۲۵۸ روستا به دلیل آسیب‌های وارده به تأسیسات با قطعی آب مواجه شد.

اتصال آب ۲۵۱ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش شبکه شرق، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: اتصال شبکه آب ۲۵۱ روستای سیل‌زده جنوب استان برقرار و پایدار شده است.

علیرضا قاسمی ظهر امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: در حال حاضر آب شرب ۲۵۱ روستا در مناطق سیل زده، وارد مدار است و تلاش برای رفع قطعی آب هفت روستای باقیمانده با توجه به سیلابی بودن رودخانه‌ها و عدم امکان انتقال و اجرای لوله در مسیر عبور عرضی رودخانه و رهاسازی آب از سد‌های بالادست و جاری بودن آب، همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: در جریان سیل اخیر ۱۲ شهرستان استان در محاصره سیل قرار گرفتند و آب شرب ۲۵۸ روستا به دلیل آسیب‌های وارده به تأسیسات با قطعی آب مواجه شد.

وی افزود: اکنون آب شرب ۲۵۱ روستا وارد مدار است که با توجه به سیلابی بودن رودخانه‌ها و عدم امکان انتقال و اجرای لوله در مسیر عبور عرضی رودخانه و رهاسازی آب از سد‌های بالادست و جاری بودن آب، آب شرب تعدادی از روستا‌ها متصل نشده‌اند.

وی ادامه داد: روستا‌هایی که با قطعی آب مواجه هستند، به صورت مدام از طریق ناوگان سیار آبرسانی می‌شوند و طی بازدید روز گذشته خللی در این امر وجود نداشته. این درحالی است که بازدید‌ها همچنان در حال انجام هست و گلایه‌های مردمی وجود ندارد. آب معدنی هم توسط شرکت آب و فاضلاب، تهیه و توزیع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: همه روستا‌هایی که امکان اصلاح خطوط و راه‌اندازی تجهیزات تأمین و توزیع را داشته اند بلافاصله توسط تیم‌های عملیاتی اقدام شده و حتی در بسیاری از نقاط همکاران از طریق نصب تجهیزات پمپاژ و پمپ، آب را از نقاط آسیب‌دیده تخلیه کرده تا بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن آب شرب مردم را وصل کنند.

قاسمی افزود: در حال حاضر هفت روستای آسیب‌دیده هنوز با مشکل روبه‌رو هستند که تلاش‌های شبانه روزی برای رفع مشکل این روستا‌ها نیز ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در پایان گفت: در جریان سیل تعدادی از روستا‌ها به دلیل بارش باران و جاری شدن سیلاب مجدد با قطعی آب مواجه شدند.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها