|

خطیب‌زاده: اقمار هیچ کشوری نیستیم

سخنگوی وزارت خارجه گفت: برای حفظ منافع ملی و استقلال و تمامیت کشور از هیچ تلاشی دست برنمی‌داریم و از طرفی اجازه بهره‌برداری و مداخله را هم به هیچ کشوری نمی‌دهیم.

خطیب‌زاده: اقمار هیچ کشوری نیستیم

«سعید خطیب‌زاده» در پانزدهمین همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور که ظهر امروز در مشهد برگزار شد با بیان این که مقاومت، مهم‌ترین تعریف برای جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: امروز ایران در نقطه‌ای مهم از تاریخ قرار دارد. کشوری با جایگاه، قدرت و ظرفیت والا داریم و غرب به دنبال کاهش ثروت و نخبگان ایران است.

وی افزود: سیاست خارجی در دوران جدید بر مبنای مقاومت و تاب‌آوری حرکت می‌کند و ما در دستگاه دیپلماسی اجازه نمی‌دهیم کسی برای ما تصمیم بگیرد و خوشبختانه در تمام این سال‌ها با استفاده از توان علمی کشورمان توانسته‌ایم به قدرت برسیم.

خطیب‌زاده تصریح کرد: در حوزه‌های علمی تنها در چند رشته نسبت به دنیا عقب هستیم، اما در بیشتر مؤلفه‌های علمی هم‌مرز با بیشتر کشورها هستیم و حتی گاهی توانسته‌ایم تولید علم کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه دانشجویان به ویژه در خارج از کشور بخشی از قدرت ما هستند و ما از قدرتی که شما می‌آفرینید صیانت می‌کنیم افزود: دانشجویان به ویژه نخبگان کشورمان چه آن‌هایی که در ایران تحصیل می‌کنند چه دانشجویانی که در خارج از کشور هستند موفقیت آن‌ها در عرصه‌های مختلف علمی قدرت ایران به شمار می‌آید.

وی درباره جنگ روسیه و اکراین نیز خاطرنشان کرد: نظام بین‌المللی به ویژه پس از فروپاشی شوروی در حال تغییر و پوست‌اندازی است و زمینه جنگ امروز اکراین و روسیه از 3 دهه گذشته فراهم شده بود، اما شلیکش تازه انجام گرفت و سیاست ایران در این راستا مستقل و براساس سیاست خارجی است چرا که ما مخالف با جنگ و بلعیدن جهان توسط آمریکا و ناتو هستیم.

خطیب‌زاده با بیان اینکه اقمار هیچ کشوری هم نیستیم خاطرنشان کرد: ما به اندازه کافی قوی هستیم و برای حفظ منافع ملی و استقلال و تمامیت کشور از هیچ تلاشی دست بر نمی‌داریم و از طرفی اجازه بهره‌برداری و مداخله را هم به هیچ کشوری نمی‌دهیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها