|

اطلاعیه سفارت ایران درباره انتقال ایرانیان مقیم اوکراین

سفارت ایران در رومانی اطلاعیه ای برای اتباع ایرانی در اوکراین منتشر کرد.

اطلاعیه سفارت ایران درباره انتقال ایرانیان مقیم اوکراین

سفارت ایران در رومانی اطلاعیه ای برای اتباع ایرانی در اوکراین منتشر کرد.

به اطلاع شهروندان ایرانی مقیم اکراین می رساند هماهنگی های اولیه با مقامات رومانیایی جهت مراجعت شهروندان ایرانی از طریق خاک رومانی به ایران به عمل آمده است.

ایرانیان می توانند در نمایندگی دیپلماتیک رومانی در مولداوی از جمله در کیشینف، دفاتر کنسولی در چرنائوتس (Cernăuți)، کاهول (Cahul) و بالتس (Bălți) یا مستقیماً در گذرگاه های مرزی اوکراین-رومانی (Siret-Sighetu Marmatiei , Halmeu,) ویزای رومانی را دریافت کنند.

در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات تکمیلی و یا حمایت لازم با شماره تلفن ۰۰۴۰۷۱۲۱۸۰۲ تماس حاصل فرمایند.

افزایش سطح تشعشات نیروگاه اتمی چرنوبیل

سازمان اتمی اوکراین و وزارت داخلی این کشور اعلام کردند که افزایش سطح تشعشع از نیروگاه انرژی اتمی چرنوبیل ثبت شده است.

کارشناسان معتقدند که تغییرات در میزان تشعشعات مربوط به حرکت تجهیزات سنگین نظامی در منطقه است که باعث افزایش میزان غبار رادیواکتیو در هوا شده است.
وزارت کشور اوکراین دراین باره اعلام کرد: تشعشعات درحال افزایش است. درحال حاضر شرایط برای کی یف خطرناک نیست اما ما به نظارت ادامه می‌دهیم.

اعلام آمادگی ایتالیا برای تقویت نیروهای ناتو

"ماریو دراگی"، نخست وزیر ایتالیا هم اعلام کرده که ناتو می تواند روی حدود 3400 نیروی بیشتر از طرف این کشور حساب کند. وی در سخنانی در پارلمان ایتالیا تاکید کرد که این نیروها باید به این ائتلاف نظامی برای تحت کنترل درآوردن بحران اوکراین کمک کنند.

دراگی همچنین با تاکید بر اینکه ایتالیا در مسئله تحریم‌ها کاملا با آلمان و فرانسه توافق دارد همچنین گفت: اولویت امروز ما باید تقویت امنیت قاره خود و اعمال فشار حداکثری بر روسیه برای خروج نیروهایش و بازگشت به میز مذاکره باشد.

وزارت دفاع روسیه: پدافند هوایی اوکراین جنگنده خودی را بر فراز کی‌یف سرنگون کرد

یک مقام آگاه در وزارت دفاع روسیه به خبرگزاری نووستی گفت که شعله دیده شده در آسمان شهر کی‌یف یک جنگنده اوکراینی است که توسط پدافند هوایی این کشور به اشتباه سرنگون شده است. این مقام نظامی گفت: «هیچ حمله موشکی به شهر کی‌یف توسط نیروهای مسلح روسیه انجام نشده است.»

پیش از این رئیس ‌جمهوری اوکراین مدعی بمب‌گذاری در مناطق مسکونی این شهر، "مانند سال ۱۹۴۱" شده بود.‎

لاوروف: روسیه نمی‌تواند در برابر شرایط دونباس بی‌تفاوت باشد

سرگئی لاوروف، اعلام کرده که روسیه نمیتواند در برابر شرایط موجود در دونباس بی تفاوت عمل کند. وزیر خارجه روسیه گفت که عملیات اخیر به این دلیل انجام شد تا شهروندان اوکراین از "سرکوب رهایی یابند" و قادر به تعیین سرنوشت خود باشند.

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد درصورتیکه اتش اوکراین "سلاح خود را زمین بگذارند"، روسیه آماده گفتگوست.

دفتر زلنسکی: اوضاع در کشور تحت کنترل است

میخائیل پادولیاک، مشاور رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین امروز جمعه اعلام کرد که مقامات اوکراین اوضاع در این کشور را تحت کنترل خود داشته و تمام تاسیسات زیرساختاری و حیاتی اوکراین تحت محافظت شدید قرار دارند.‎

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها