|

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

۷۰۰ حساب ارزی مسدود شدند

سخنگوی دولت گفت: بخشی از مبارزه با فساد را در بازار ارز شاهد بودیم که حدود ۷۰۰ حساب ارزی در این مورد مسدود شدند که برخی از پرونده‌ها به قوه قضائیه ارائه شده است.

۷۰۰ حساب ارزی مسدود شدند

علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون شاهد سفر رئیس‌جمهور به کشور قطر و دیدارهای دوجانبه و همچنین شرکت در مجمع هستیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در ۶ ماهگی دولت مردمی هستیم، بیان کرد: شاید یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت مردمی تغییر فضای حاکمیتی دولت بوده و شاهد گفتمان مردمی هستیم، ۱۵ سفر استانی در این مدت روی داده است که تقریبا هر ماه ۳ سفر استانی داشتیم که خودش رکورد است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور محترم دیدارهای مستقیمی با نمایندگان داشتند و جلسات منظمی که رؤسای قوا با یکدیگر داشتند. همچنین وزرای دولت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شرکت می‌کنند.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در همه اتفاقات اخیر مدیران در لحظه حضور داشتند و این امید را در مردم به وجود آورد که مدیران در میان مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بحث بعدی مبارزه با فساد بود که ایجاد سامانه‌های مختلف حذف امضاهای طلایی در دستور کار بوده است، و اجرای دولت الکترونیک بر روی میز دولت است.

سخنگوی دولت ادامه داد: دستور ۲۰ روز اخیر برای آزادسازی حریم دریا برای مردم نشان‌دهنده جدیت دولت در مبارزه با فساد است. دولت معتقد است کوچکترین تجاوز به قانون پذیرفتنی نیست.

وی افزود: یک بخش دیگر مبارزه با فساد را در بازار ارز شاهد بودیم که حدود ۷۰۰ حساب ارزی در این مورد مسدود شدند که برخی از پرونده‌ها به قوه قضائیه ارائه شده است و برخی دیگر در حال بررسی است.

بهادری جهرمی ادامه داد: برخی از بیماری‌های اقتصادی ریشه در د‌وران قبل دارد و باید ریشه‌ای حل شود اما امروز مردم شاهد ثبات در بازار هستند و مشاهده می‌کنند که دولت با محوریت بخش خصوصی فعال است. در بحث فروش نفت به اذعان برخی از رسانه‌های غربی، رکورد شکنی صورت گرفته است.

سخنگوی دولت درباره پیوستن دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها برای پیوستن به سامانه ملی مجوز گفت: دولت معتقد است در همه بخش‌ها نیازمند اقدام جهادی هستیم و یکی از بخش‌هایی که باعث تقویت بنیه مردمی می‌شود، تسهیل روند کاغذ بازی در فعالیت‌های اقتصادی است که قل و زنجیر به پای مردم است.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت در مسیر تسهیل صدور کسب و کارها که با سلامت همراه است باید تدبیر و توجه صورت گیرد‌. دولت برای ادامه مسیر مصمم است و ۳۳۰ کسب و کار خانگی با همراهی وزارت میراث صورت گرفت.

سخنگوی دولت گفت: دولت برای ادامه مسیر جدیت دارد و همان‌طور که در آزادسازی سواحل مشاهده کردید این مسیر ادامه دارد.

وی در خصوص آزادسازی سواحل و مقاومت‌های صورت گرفته از سوی برخی از دستگاه‌ها بیان کرد: از نهادهای نظامی و امنیتی و سایر بخش‌های حکومتی خارج از دولت تشکر می‌کنم و نزدیک به ۹۹ درصد سواحل آزادسازی شده است و برخی از سواحل برحسب ماموریت‌ها در اختیار نهادهای نظامی است.

بهادری جهرمی ادامه داد: برخی از سواحل که کمتر از یک درصد است آزاد خواهد شد و باقی مواردی که مانده است در اختیار شهروندان است که نیازمند اخذ اجازه قانونی است و پس از طی مراحل قانونی قابل استفاده است. شهرداری‌ها حق صدور مجور برای ساخت و ساز در حریم دریا را ندارند.

سخنگوی دولت درباره حاشیه‌سازی در خصوص سخنان یک فیلمنامه‌نویس در حاشیه جشنواره فجر و توضیحات وزیر ارشاد گفت: جشنواره فجر امسال یک متن داشت و مقداری حاشیه که متنش اثر فاخر موقعیت مهدی بود، همچنین آثار فاخر دیگری نشان داده شد که نگاه سینمای کشور است.

وی ادامه داد: یک حاشیه به وجود آمد که از سوی یکی از نویسندگان اشتباهی صورت گرفت که خود نویسنده عذرخواهی کردند، از عذرخواهی نویسنده محترم و اعضای سازنده فیلم و وزیر محترم ارشاد تشکر دارم.

بهادری جهرمی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم یک حاشیه بر متن سایه بیندازد.

وی در خصوص ارز ترجیحی گفت: پیش از این ناکارآمدی پیرامون ارز ترجیحی گفته شده است و تورمی که ایجاد شده است.

سخنگوی دولت گفت: نگاه دولت مشخص است، استمرار این رویه استمرار تورم سرسام آور و توزیع ناعادلانه یارانه است.

وی تاکید کرد: در جلسه‌ای که در‌ مجلس تشکیل شد رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر مقامات دولتی گزارشاتی ارائه داد. الحمدلله بین دولت و مجلس اتفاق نظر وجود دارد آنچه محل بحث است شیوه اجرا و باز توزیع یارانه‌ها به اقشار مختلف مردم است و هرچه مجلس تصمیم بگیرد د‌ولت موظف به اجرای آن است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها