|

امیرعبداللهیان در دیدار با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

خطوط قرمز خود را نادیده نخواهیم گرفت

وزیر خارجه ایران گفت: اگر ابتکارات ایران نبود، تا این حد به توافق نزدیک نبودیم، ولی طرف مقابل باید بداند تهران خطوط قرمز خود را نادیده نخواهد گرفت.

خطوط قرمز خود را نادیده نخواهیم گرفت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیشب (شنبه) ۳۰ بهمن ماه با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار آخرین وضعیت‌گفت‌وگوهای جاری در وین و جزییات توافقات مورد بحث و تبادل نظر قرار گفت‌.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تقدیر از نقش جوزپ بورل و انریکه مورا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات، بر اراده ایران برای یک پایان همراه با توافق خوب برای گفت‌وگوها در وین تأکید و مواضع جمهوری اسلامی ایران را تبیین‌ کرد.

امیرعبداللهیان با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران تمامی ابتکارات و پیشنهادات ممکن را ارائه کرده است، اظهار داشت: اکنون وقت آن رسیده است که آمریکا و سه کشور اروپایی نیز با اخذ تصمیم‌های سیاسی لازم، نشان دهند اراده واقعی برای رسیدن به توافق در کمترین زمان را دارند. وزیرخارجه تاکید کرد: اگر ابتکارات ایران نبود، تا این حد به توافق نزدیک نبودیم، ولی طرف مقابل باید بداند تهران خطوط قرمز خود را نادیده نخواهد گرفت.

جوزپ بورل در این ملاقات ضمن مرور بخش‌های مختلف متن در حال مذاکره در حوزه رفع تحریم‌ها، تعهدات هسته‌ای، راستی آزمایی و اخذ تضامین، نظرات خود را به عنوان هماهنگ کننده برجام به اطلاع حسین امیرعبداللهیان رساند.

دو طرف همچنین توافق کردند به رایزنی‌های خود ادامه دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها