|

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه:

مذاکرات مستقیم با آمریکا برای دولت هزینه هنگفتی دارد

وزیر امور خارجه کشور گفت: پاسخ نهایی ما به آمریکایی‌ها و واسطه‌ها این بود: هرگونه گفت‌وگو، تماس و مذاکره مستقیم با ایالات متحده هزینه‌های بسیار هنگفتی برای دولت من خواهد داشت.

مذاکرات مستقیم با آمریکا برای دولت هزینه هنگفتی دارد

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در مصاحبه با روزنامه انگلیسی «فایننشال‌ تایمز» در ارتباط با سیگنال‌های مقام‌های آمریکایی درباره مذاکرات مستقیم با نمایندگان جمهوری اسلامی ایران گفت که مقام‌های آمریکایی «پیام‌های زیادی» برای مذاکرات مستقیم با ایران ارسال کرده‌اند اما ایران تمامی این پیشنهادات را رد کرده است. امیرعبداللهیان در این خصوص گفت: «پاسخ نهایی ما به آمریکایی‌ها و واسطه‌ها این بود: هرگونه گفت‌وگو، تماس و مذاکره مستقیم با ایالات متحده هزینه‌های بسیار هنگفتی برای دولت من خواهد داشت».

وی سپس با اشاره به این موارد تصریح کرد: « اگر چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده‌ای برای دستیابی به یک توافق خوب با تضمین‌های پایدار پیش روی خود نداشته باشیم، آماده ورود به روند مذاکرات مستقیم با آمریکا نیستیم».

امیرعبداللهیان در ادامه با تأکید بر لزوم اقدام آمریکا در برداشتن گام‌های ملموس ادامه داد که تهران به آمریکا تأکید کرده است که اگر «نیت واشنگتن واقعی است، قبل از انجام هرگونه گفت‌وگو و تماس مستقیم، باید گام های عملی و ملموسی بردارید که این می‌تواند شامل آزاد کردن میلیاردها دلارهای نفتی ایران باشد که به دلیل تحریم‌های ترامپ یا دستور اجرایی رئیس جمهور برای لغو برخی از تحریم‌ها در بانک‌های مرکزی خارجی گیر کرده است».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها