|

ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

تهدیدات آمریکا معتبر نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: و با توجه به شرایط اسفباری که آمریکایی ها دارند، هیچ کس نمی‌تواند تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونسیتی علیه ایران را معتبر بداند.

تهدیدات آمریکا معتبر نیست

ابوالفضل عمویی در واکنش به شگرد آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه از یک طرف خواستار مذاکره و توافق هستند و از سوی دیگر تهدید و تحریم می‌کنند، گفت: ابزار تهدید منجر به ناکارآمدسازی مذاکرات می‌شود.

وی با اشاره به تهدیدات مقامات آمریکا مبنی بر برگزاری تمرین نظامی مشترک آنان با رژیم صهیونیستی با هدف حمله به جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر همکاری با رژیم صهیونیستی، ادعایی غلط و بی مبناست. اختلافات بین آمریکا و رژیم صهیونیستی بیشتر از آن چیزی است که الان نمایش می‌دهند و اطلاعات ما از روند گفتگوهای آنان این است که اختلافاتشان بسیار شدید شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ادعای برگزاری رزمایش مشترک آمریکا با رژیم صهیونیستی با هدف تهدید ایران راه به جایی نمی‌برد، چرا که رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مردم تحت محاصره فلسطین و غزه در جنگ سیف القدس نتوانست ایستادگی کند و جرأت و توان مقابله با ما را هم ندارند.

عمویی کرد: از سویی دیگر آمریکایی‌ها حتی نتوانستند موقعیت خودشان را در افغانستان حفظ کنند و امروز به دوران حضور متزلزل خود در منطقه رسیده‌اند و با توجه به این شرایط اسفباری که دارند، هیچ کس نمی‌تواند تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونسیتی علیه ایران را معتبر بداند.

وی اظهار داشت: اتکای آمریکایی‌ها به تحریم باعث ناکارآمدسازی توان اثرگذاری آنان در عرصه بین المللی می‌شود و با وجود تکیه شدید آنان بر تحریم‌ها، می‌توان گفت که آمریکایی‌ها همچنان به سیاست فشار حداکثری وابسته هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا امری قطعی است و هیچ کس شکی بر آن ندارد، تصریح کرد: در صورتی که آمریکایی‌ها به دنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران باشند، ما هم واکنش قاطعی به آنان نشان خواهیم داد و بهتر است که آنان از تحریم و فشار حداکثری که سیاست غلطی است و بارها به شکست منجر شده، دست بردارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها