|

چه کسی فایل صوتی ظریف را افشا کرد؟/ ویدئو

ادعای «سعید لیلاز» درباره افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف خبرساز شده است؟

چه کسی فایل صوتی ظریف را افشا کرد؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف لورفت؛ اتفاقی که تحلیلگران آن را یک برنامه‌ریزی هدفمند برای جلوگیری از کاندیداتوری او توصیف می‌کردند. 

اردیبهشت ۱۴۰۰ بود که فایل صوتی مصاحبه محمدجواد ظریف لورفت؛ اتفاقی که تحلیلگران آن را یک برنامه ریزی هدفمند برای جلوگیری از کاندیداتوری او توصیف می‌کردند.

حالا «سعید لیلاز» می‌گوید: انتشار عمدی فایل محرمانه مصاحبه سه سال قبل ظریف، پالس به دولت بایدن بود که اگر می‌خواهد برای احیای برجام کاری بکند.»

سعید لیلاز گفت: این را سربسته می‌گویم که ماجرای انتشار آن فایل مصاحبه چندساعته من با محمدجواد ظریف، بدون آنکه بگویم چه کسی چه کاری کرد، یکی از اهداف و دلایل و جنبه‌های افشاگری آن با هدف ارسال پالس مثبت به طرف آمریکایی بود که اگر دولت بایدن می‌خواهد برای احیای برجام کاری بکند، در همین ماه‌های منتهی به پایان عمر دولت روحانی باشد که احیای برجام بتواند به جریان همسوی دولت روحانی برای تداوم قدرت کمک کند و دولت بایدن متأسفانه حتی همین کمک را هم نکرد.

سه سال پس از افشای مصاحبه جنجالی سعید لیلاز با محمدجواد ظریف که آن زمان گفته شده بود صرفا برای ثبت تاریخ شفاهی بوده و به دلایل نامعلومی به برخی رسانه‌های خارجی درز داده شده، حالا لیلاز تایید کرده که افشای آن «عمدی» و برای «ارسال پالس مثبت به آمریکا» بوده است!

 

گزارش ویدیویی در این‌باره را ببینید:

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها