|

سخنگوی وزارت خارجه:

مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش مردود است

سخنگوی وزارت خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان گازی آرش را مردود دانست.

مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش مردود است

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان گازی آرش، بر حق ایران در این میدان تأکید و به کویت توصیه کرد از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کرده و به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یکجانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کرده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت‌های ثالث در خصوص این موضوع تأکید کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بدون تردید دولت‌های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری‌های دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها