|

بمب گذاری در سفارت ایران در فرانسه

ماجرای بمب‌گذاری در سفارت ایران در فرانسه چه بود؟

سخنگوی وزارت خارجه در مورد تهدید کنسولگری سفارت ایران در فرانسه به بمب‌گذاری توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای بمب‌گذاری در سفارت ایران در فرانسه چه بود؟

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به خرابکاری نافرجام در اصفهان گفت: جهات ذی‌ربط درباره این موضوع پاسخ داده‌اند؛ اتفاق رخ‌داده ایضایی بوده و ارزش نظامی هم نداشت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در مورد تهدید کنسولگری ایران در فرانسه به بمب‌گذاری افزود: سفیر ایران در پاریس اطلاع‌رسانی لازم را انجام داد؛ اقدام انجام‌شده، یک اقدام فردی بود که سال گذشته هم اقدام تعرض‌آمیز دیگری را شاهد بودیم؛ طبق اطلاعاتی که ما دریافت کردیم این شهروند دچار اختلالات روانی است و پس از ورود ادعا کرد که لوازم همراه او مواد منفجره است که پس از بررسی مشخص شد، این‌گونه نبوده است.

کنعانی ادامه داد: با پیگیری اعضای سفارت، این فرد محل را ترک کرد چون این فرد قبلاً هم اقدامی را انجام داده بود و پرونده او در محاکم قضائی باز شده است؛ تکرار این حادثه نشان‌دهنده آن است که باید دولت فرانسه و دستگاه قضائی فرانسه به وظیفه و مسؤولیت خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به طرح برخی اخبار درباره رایزنی ایران با آمریکا در نیویورک، در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: اساساً ایران برای تأمین حقوق ملت در موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا همواره از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها