|

کره‌شمالی:

یک کلاهک فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضدهوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضدهوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است.

یک کلاهک فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضدهوایی جدید را آزمایش کردیم

به گزارش شبکه شرق، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که این کشور، یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» را برای یک موشک کروز استراتژیک آزمایش کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به «KCNA» هم‌چنین گزارش داده که این کشور امروز «شنبه، اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳»، یک موشک ضد هوایی جدید هم آزمایش کرده است.

به گزارش رویترز، این کلاهک فوق‌العاده بزرگ برای موشک کروز استراتژیک «هواسال-۱ را-۳» طراحی شده و موشک ضد هوایی آزمایش شده  هم «پیولجی-۱-۲» بوده است.

گفته می‌شود موشک کروز استراتژیک کره شمالی برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده است. KCNA گزارش داد: «هر دو آزمایش بخشی از فعالیت‌های منظم دولت و موسسات علوم دفاعی وابسته به آن برای توسعه سریع فناوری‌ها در جنبه‌های مختلف از جمله عملکرد تاکتیکی و فنی و بهره‌برداری از سیستم‌های تسلیحاتی نوع جدید بود و  ربطی به وضعیت منطقه ندارد.»

کره‌شمالی: یک کلاهک موشک کروز فوق‌العاده بزرگ و یک موشک ضدهوایی جدید را آزمایش کردیم

کره‌شمالی امروز اعلام کرد که یک کلاهک موشک کروز «فوق‌العاده بزرگ» و یک موشک ضد هوایی جدید را در منطقه ساحلی غربی آزمایش کرده است تا در مواجهه با تشدید تنش‌ها با ایالات متحده و کره‌جنوبی، توانایی‌های نظامی خود را گسترش دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد که مرکز موشکی این کشور یک کلاهک طراحی‌شده برای موشک کروز استراتژیک «هواسال-۱ را-۳» و یک آزمایش پرتاب موشک ضد هوایی «پیولجی ۱-۲» نجام داد.

بر اساس این گزارش، این آزمایش‌ها به یک «هدف معین» دست یافته‌اند.

کر‌ه‌شمالی مجموعه آزمایش‌های مشابهی را در تاریخ دوم فوریه انجام داد، اما در آن زمان به نام موشک کروز یا موشک ضدهوایی اشاره‌ نکرد که نشان می‌دهد احتمالاً پس از آزمایش همان سیستم طی چندین هفته‌ شاهد پیشرفت فناوری بوده است.

منبع: ایلنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها