|

احضار سفیر ایران در بلژیک/ کدام کشورها سفرای ایران را به دلیل حمله به اسرائیل احضار کردند؟

چند کشور اروپایی سفیران ایران را به دلیل حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل احضار کردند.

احضار سفیر ایران در بلژیک/ کدام کشورها سفرای ایران را به دلیل حمله به اسرائیل احضار کردند؟

به گزارش شبکه شرق، وزارت‌های خارجه فرانسه، آلمان، بلژیک و جمهوری چک سفرای ایران را در کشورهای متبوع خود احضار کرده و مخالفت خود را با حمله ایران علیه مواضع اسرائیل، اعلام کردند.

در واکنش به حمله تلافی‌جویانه ایران به مواضع اسرائیل، جمهوری چک، آلمان، فرانسه و بلژیک سفرای ایران را احضار کردند.

وزیر خارجه جمهوری چک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: «امروز تصمیم گرفتم سفیر ایران را احضار کنم.» او همچنین اعلام کرد که ایران «با حمله به اسرائیل، تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.»

وزارت خارجه بلژیک روز «دوشنبه، ۲۷ فروردین ۱۴۰۳» اعلام کرد که در پی حمله ایران به تل‌آویو، سفیر ایران در این کشور را احضار کرده است. «حجه لهبیب» وزیر امور خارجه بلژیک در بیانیه‌ای مدعی شد که این حمله ثبات منطقه و مردم را به مخاطره می‌اندازد. وزیر خارجه بلژیک از همه طرف‌ها خواست بیشترین خویشتنداری را به کار بگیرند.

وزارت خارجه جمهوری چک نیز امروز اعلام کرد که سفیر ایران را در خصوص حمله این کشور به اسرائیل احضار کرده است.

جمهوری چک به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو، یکی از متحدان دیرینه اسرائیل و اقداماتش در منطقه است و وزیر خارجه این کشور نیز در پیام اخیر خود ایران را به «در خطر انداختن وضعیت امنیتی منطقه» متهم کرد.

پس از حمله ایران به اسرائیل، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آلمان امروز «دوشنبه» در جمع خبرنگاران بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد وزارت خارجه این کشور سفیر ایران در برلین را احضار کرده است.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای، با بیان اینکه پاریس سعی دارد در همکاری با شرکای خود تنش‌ها را کاهش دهد، اعلام کرد با احضار سفیر تهران، حمله ایران به اسرائیل را با شدیدترین لحن محکوم کرده است.

علاوه بر این، وزیر خارجه بلژیک هم ضمن احضار سفیر ایران در این کشور، در بیانیه‌ای ادعا کرد: «این حمله ثبات و جان مردم منطقه را به خطر انداخته و صلح را دست‌نیافتنی‌تر می‌کند. از همه طرفین می‌خواهم که بیشترین میزان خویشتن‌داری را از خود نشان دهند.»

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها