|

اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی:

تلاش کردیم تاثیر توسعه هسته‌ای بر زندگی مردم را افزایش دهیم

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم اسراییل در غزه، ابراز امیدواری کرد که مقاومت فلسطین بتواند خاتمه شرایط ناامنی در منطقه و ریشه‌کن کردن شجره ناپاک رژیم اسراییل را رقم بزند.

تلاش کردیم تاثیر توسعه هسته‌ای بر زندگی مردم را افزایش دهیم

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان انرژی اتمی به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در نشستی با حضور اصحاب رسانه به تشریح دستاورد‌های صنعت هسته‌ای پرداخت.

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه، ۲۰ فروردین در نشستی به مناسبت سال‎روز ملی فناوری هسته‌ای ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم اسراییل در غزه، ابراز امیدواری کرد که مقاومت فلسطین بتواند خاتمه شرایط ناامنی در منطقه و ریشه‌کن کردن شجره ناپاک رژیم اسراییل را رقم بزند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهداف سازمان انرژی اتمی در از بین بردن هیاهوی اتمی، توسعه صنعت هسته‌ای و وارد کردن آن به زندگی مردم، گفت: در همین چارچوب سند راهبردی تهیه و تدوین شد که در سال ۱۴۰۱ رونمایی شد؛ ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵۹ دستاورد مختلف را رونمایی کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه این روند در سال ۱۴۰۲ پرشتاب دنبال شد، اضافه کرد: برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های سازمان و تجاری‌سازی دستاورد‌ها در سال ۱۴۰۳ اقداماتی انجام شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان در زمینه پرتو یاد کرد.

به گفته اسلامی، حوزه‌های هسته‌ای صنایع مختلف کشور به‌ویژه بخش ابزار دقیق تحت تاثیر تحریم‌ها قرار داشت که سازمان انرژی اتمی به کمک آن‌ها شتافت و اکنون بیش از ۱۵۰ تاسیسات بزرگ کشور از این خدمات بهره‌مند هستند؛ این جریان همچنان ادامه دارد.

معاون رئیس‎ جمهور در بخشی دیگر با تاکید بر اهمیت بخش پزشکی و سلامت برای صنعت هسته‌ای، به ۱۵ دستاورد جدید در این زمینه اشاره کرد و گفت: در زمینه رادیودارو‌ها ما پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتیم که منجر به پیشتازی ما در خط دانش شد؛ این پیشتازی خدمات مهمی به بیماران به‌ویژه بیماران سرطانی ارائه کرد؛ رادیودارو‌های جدید ما عمدتا از جنس درمانی و تکمیلی در بخش تشخیصی هستند.

 

منبع: میزان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها