|

فارس: حکم اعدام قاتل مهران سماک، سختگیرانه است

انتشار خبر تایید حکم اعدام «جعفر جوانمردی» فرمانده انتظامی بندر انزلی، انتقاد خبرگزاری «فارس» را به دنبال داشته است.

فارس: حکم اعدام قاتل مهران سماک، سختگیرانه است

به گزارش شبکه شرق، خبرگزاری «فارس» در مطلبی از بررسی دوباره پرونده محکومیت فرمانده انتظامی بندر انزلی، متهم پرونده مهران سماک داد.

انتشار خبر تایید حکم اعدام «جعفر جوانمردی» فرمانده انتظامی بندر انزلی، انتقاد خبرگزاری «فارس» را به دنبال داشته است. 

سید جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندر انزلی در اعتراضات سال گذشته، در حین ماموریت، به‌دلیل شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای که منجر به کشته‌شدن مهران سماک شد، به جرم قتل عمد، به قصاص محکوم شد.

خبرگزاری فارس نوشته است که حکم دادگاه سرهنگ جعفر جوانمردی سختگیرانه است.

این خبرگزاری نوشته است:

«سید جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندر انزلی در اعتراضات سال گذشته، در حین ماموریت به‌دلیل شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای که منجر به کشته‌شدن مهران سماک شد، به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شد.

بسیاری معتقدند با توجه به اینکه این حادثه، در حین ماموریت پلیس و در هنگام اعتراضات اتفاق افتاده، حکمی سختگیرانه توسط قاضی صادر شده و عملا این موضوع منجر به تضعیف پلیس خواهد شد.

با پیگیری خبرنگاران فارس، از مسئولان قوه‌ قضاییه مشخص شد، این حکم قطعی نیست و به‌علت «نقص‌های متعدد»، قرار است دوباره پرونده بررسی شود.

مسئولان قوه‌ قضاییه اطمینان دادند که حکم صادره، درحال حاضر، قابلیت اجرا ندارد و با تکمیل پرونده باید بررسی‌های جامع‌تری نسبت به آن صورت بگیرد.»

صدور حکم قصاص برای متهم پرونده قتل مهران سماک

دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان شعبه هم‌عرض رسیدگی‌کننده به پرونده «قتل عمد مهران سماک» حکم قتل عمد و مجازات قصاص برای متهم پرونده را صادر کرده است.

۲۵ دی سال گذشته، خبرگزاری میزان، اعلام کرد که حکم صادره برای متهم به قتل مهران سماک، در شعبه ۲۶ دیوان عالی کشور، نقض شده و پرونده برای رسیدگی مجدد، به شعبه هم‌عرض ارسال شده است. این پرونده، در دادگاه نظامی یک گیلان مطرح بود و شعبه هم‌عرض رسیدگی‌کننده به آن، دادگاه نظامی یک قزوین محسوب می‌شود. این شعبه پس از بررسی و رسیدگی به پرونده، حکم خود را صادر کرده است.

چندی پیش، وکیل خانواده مهران سماک با اشاره به حکم صادرشده توسط شعبه هم‌عرض، گفته بود: «دادگاه نظامی یک قزوین، به عنوان دادگاه هم‌عرض، با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است؛ بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

مجید احمدی، وکیل خانواده مهران سماک در گفت‌وگویی با «شبکه شرق»، با اشاره به حکم صادرشده توسط شعبه هم‌عرض، گفته بود: «دادگاه نظامی یک قزوین به عنوان دادگاه هم عرض با اصرار بر مفاد رای دادگاه قبلی، رای خود را صادر کرده است، بنابراین متهم به قتل مهران سماک، به اتهام قتل عمد، به قصاص محکوم شده است.»

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها