|

واکنش ایران به حمله تروریستی در مسکو

جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی در مسکو را قویا محکوم کرد.

واکنش ایران به حمله تروریستی در مسکو

به گزارش شبکه شرق، ایران حملات تروریستی در مسکو را محکوم کرد.

جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی مسکو را قویا محکوم کرد و وزیر خارجه نیز این حادثه را به همتای روس خود و دولت و مردم روسیه تسلیت گفت.

ناصر کنعانی، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه «سوم فروردین ماه» در مسکو اعلام گفت «مبارزه مشترک و موثر با ⁧‫تروریسم‬⁩، نیازمند اقدام جدی و بدون تبعیض جامعه بین‌المللی است.».

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی جمعه شب، در این خصوص به زبان روسی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اقدام تروریستی اخیر در شهر مسکو را قویاً محکوم کرده، ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جان باختگان، به همکارم سرگئی لاورف، دولت و ملت روسیه این حادثه تلخ را تسلیت می‌گویم.»

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی به یک مرکز تجاری در مسکو را که به کشته و مجروح شدن جمع زیادی از شهروندان روسیه منجر شد، شدیداً محکوم کرد.

کنعانی ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت روسیه به ویژه خانواده‌های قربانیان گفت: جمهوری اسلامی ایران در این حادثه تلخ خود را در کنار روسیه می‌بیند.

حمله تروریستی به یک سالن کنسرت (کروکوس) در نزدیکی مسکو تاکنون بیش از ۴۰ کشته و ۱۰۰ زخمی به همراه داشته است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز پیش از این این حمله تروریستی را شدیداً محکوم کرده و گفته بود: جمهوری اسلامی ایران در این حادثه تلخ خود را در کنار روسیه می‌بیند.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها