|

واکنش ایران به پیام تبریک نوروزی «جو بایدن» پای سفره هفت سین

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به پیام تبریک نوروزی مقامات آمریکایی‌ و جو بایدن پای سفره هفت‌سین واکنش نشان داد.

واکنش ایران به پیام تبریک نوروزی «جو بایدن» پای سفره هفت سین

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر انقلاب، گفت: شعار سال تعیین‌شده توسط رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم»، نقشه راه دولت و ملت در حوزه اقتصاد است تا با تحقق حداکثری آن، تیغ کُند تحریم‌های ظالمانه آمریکا شکسته شود و افق‌های درخشان‌تری پیش روی ملت بزرگ ایران گشوده شود.

ناصر کنعانی،  سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مطلبی در صفحه اجتماعی ایکس نوشت:

«بیش‌از چهار دهه است که دولتمردان آمریکایی با خودشیرینی مزوّرانه و پهن کردن سفره‌های هفت سین در آستانه عید نوروز و ارسال پیام‌های تبریک نوروزی، همزمان بر فشار حداکثری و همه‌جانبه خود علیه ملت شریف ایران می‌افزایند و عیدی هر ساله آنان برای ایرانیان، افزایش یا اِعمال تحریمی جدید است.

ایرانیان دوستان و دشمنان خود را به خوبی می‌شناسند و نسبت به نیت‌های شیطانی نهفته در ورای این نمایش‌های دروغین و مضحک آگاه هستند.

شعار سال تعیین‌شده توسط رهبری- «جهش تولید با مشارکت مردم»- نقشه‌ی راه دولت و ملت در حوزه اقتصاد است تا با تحقق حداکثری آن، تیغ کُند تحریم‌های ظالمانه آمریکا شکسته شود و افق‌های درخشان‌تری پیش روی ملت بزرگ ایران گشوده گردد.»

پیام نوروزی جو بایدن چه بود؟

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و همسرش «جیل بایدن»، در بیانیه‌ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد، فرارسیدن نوروز را به کسانی که این عید را جشن می‌گیرند، تبریک گفتند و نوروز را «زمانی برای تامل، تجدید و تولد دوباره» خواندند.

بایدن و همسرش با تبریک فرارسیدن این عید «به میلیون‌ها نفری که آن را جشن می‌گیرند»، با بیان اینکه نسل‌های مختلف مردم آمریکا نوروز را در گوشه و کنار این کشور جشن گرفته‌اند، آن را بخشی شاد از فرهنگ آمریکایی توصیف کرد.

بایدن افزود: «حالا که نسل‌های آمریکایی امید این عید را در سراسر ایالات متحده آمریکا گسترانده‌اند، این امید را در شیرینی‌ها و هدایایی که بین خانواده و دوستان رد و بدل می‌شود، می‌بینیم. در صدای کوبیدن قابلمه‌های کودکان و در خنده‌های خانواده‌هایی که در کنار سفره هفت سین جمع شده‌اند، می‌شنویم و آن را حس می‌کنیم. نوروز جشنی است که روح ملی ما را منعکس می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که امید در پیش است.»

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «امسال نوروز برای خیلی‌ها در شرایطی دشوار از راه می‌رسد، در زمانی که بیش از هر زمان به امید نیاز است و ایالات متحده آمریکا همچنان در کنار زنان شجاع ایران که برای آزادی‌های خود مبارزه می‌کنند می‌ایستد؛ و ما در کنار شرکای خود، مقامات ایران را به خاطر انکار حقوق بنیادین بشر پاسخگو خواهیم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: «ما سفره هفت سین خود را در کاخ سفید تزئین کرده‌ایم تا امیدها، ظرفیت و نوید سال نو را منعکس کند و همانطور که شروع بهار را جشن می‌گیریم، به جوامع مهاجر متنوع در سراسر کشورمان که سنت‌های قدیمی را برای روایت داستان مداوم آمریکا دوباره تطبیق داده‌اند، احترام می‌گذاریم.»

بایدن در پایان اضافه کرد: «برای همه کسانی که (نوروز را) جشن می‌گیرند: عید شما مبارک. سالی پر از آرامش و شادی برای شما آرزومندیم.»

جو بایدن

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها