|

لاوروف: کریمه و سواستوپل بخش لاینفک خاک روسیه هستند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: طی سال‌های اخیر مشکلات زیادی را که کریمه از اوکراین به ارث برده بود حل‌وفصل کرده‌ایم. مردم کریمه با داشتن چشم‌انداز‌های واضح برای توسعه بیشتر می‌توانند با اطمینان و خوشبینی چشم به آینده بهتر داشته باشند.

لاوروف: کریمه و سواستوپل بخش لاینفک خاک روسیه هستند

به گزارش شبکه شرق، وزیر امور خارجه روسیه بر تعلق داشتن مناطق کریمه و سواستوپل به کشورش تاکید کرد.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در یک سخنرانی ویدیویی به مناسبت دهمین سالگرد الحاق مجدد شبه‌جزیره کریمه به خاک این کشور تاکید کرد: مناطق کریمه و سواستوپل بخش‌های لاینفک روسیه هستند و مساله اینکه آن‌ها به کجا تعلق دارند برای همیشه پرونده‌اش بسته شده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، لاوروف در این سخنرانی تاکید کرد: «این مساله که کریمه و سواستوپل به کجا تعلق دارند برای همیشه پرونده‌اش بسته شده است. این شبه جزیره بخش لاینفکی از روسیه است.»

لاوروف خاطرنشان کرد، منطقه کریمه صراحتا به دنبال توسعه بیشتر بوده و روسیه بسیاری از مشکلاتی که این منطقه از اوکراین به ارث برده بود را حل و فصل کرده است.

 او اضافه کرد: «طی سال‌های اخیر مشکلات زیادی را که کریمه از اوکراین به ارث برده بود حل‌وفصل کرده‌ایم. مردم کریمه با داشتن چشم‌انداز‌های واضح برای توسعه بیشتر می‌توانند با اطمینان و خوشبینی چشم به آینده بهتر داشته باشند.»

 لاوروف بیان کرد: «ساکنان کریمه ۱۰ سال قبل در ۱۶ مارس ۲۰۱۴ تصمیم به رقم زدن آینده خود به طور مستقل و آگاهانه گرفتند و با روسیه اتحاد مجدد پیدا کردند. من به ساکنان این شبه‌جزیره گذشت یک دهه از این اتحاد مجدد قهرمانانه را تبریک می‌گویم و برای آن‌ها سلامتی، خوشی، سعادت و بهترین‌ها را آرزو دارم.»

در پی ناآرامی‌های انقلاب سال ۲۰۱۴ اوکراین  در ۱۶ مارس ۲۰۱۴ یک همه‌پرسی توسط دولت شبه جزیره کریمه از مردم آنجا بر سر پیوستن به روسیه برگزار شد. ۸۱ درصد واجدان شرایط در این همه پرسی شرکت کردند و ۹۶.۷۷ درصد به پیوستن این شبه جزیره به روسیه رأی مثبت دادند.  ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روز ۱۸ مارس رسماً سند پیوست کریمه به روسیه را امضا کرد و کریمه را جزو جدایی ناپذیر روسیه خواند.

لاوروف در ادامه این سخنرانی اظهار کرد: «همانطور که تحول هر چه بیشتر وضعیت نشان داده، این تصمیم تنها تصمیم درست بود. اتحاد مجدد کریمه به روسیه، حفاظت از جان، منزلت و شرف مردم کریمه در برابر تجاوزات رژیم روس‌هراس کی‌یف را ممکن کرد.»

لاوروف بیان کرد، اعمال تحریم‌ها و محاصره‌ها و انفجار‌های خطوط برق بعد از روی کار آمدن «نئونازی‌ها» در کی‌یف تنها تایید می‌کنند که این انتخاب، یک انتخاب درست بود.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها