|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و نهم اسفند

فشار به ملی‌-مذهبی‌ها و مطبوعات

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی روز بیست و نهم اسفند از فشار به نیروهای ملی-مذهبی و مطبوعات نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

فشار به ملی‌-مذهبی‌ها و مطبوعات

در تحلیل‌های ضدانقلاب و رسانه‌های غربی، فشارهای اخیر دادگاه‌ها در مورد ملی مذهبی‌ها و مطبوعات، مستقیماً به اظهارات رهبری در نمازجمعه اخیر ربط داده می‌شود؛ همان‌طور که برخوردهای ابتدایی با مطبوعات را اجرای فرمان رهبری در مورد مطبوعات معرفی کردند؛ به استناد اینکه رهبری آنها را پایگاه دشمن خواندند.

تا شب در منزل بودم. بیشتر به مطالعه و اصلاح مصاحبه با آقای [صادق] زیباکلام [استاد دانشگاه تهران] گذشت. گزارش‌ها را از کامپیوتر خواندم. ایستگاه [فضایی] میر روسیه، بنا بود امروز در فضا منهدم شود که به فردا موکول شده؛ چون سرعت حرکت به سوی زمین را کُند کرده‌اند، دیرتر می‌رسند. خبری منتشر کرده‌اند که ایران، پیشنهاد خرید آن را داده است، ولی صحت ندارد؛ نمی‌دانم چرا این خبر را جعل کرده‌اند.

در هندوستان، امروز مجلس متشنج و تعطیل شد. احزاب اپوزیسیون، منجمله حزب کنگره، خواستار استعفای دولت‌اند؛ به جای استعفای چند وزیر. شب، برای شام به منزل فاطی برای احوالپرسی از سارا و فاطی رفتم. پیام برادر [محمدرضا] یزدان‌پناه، مدیرعامل سابق کیش نیز مطرح شد که زندانی شده و تقاضای کمک برای آزادی او کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها