|

عربستان و چند کشور عرب فردا را اول رمضان اعلام کردند

عربستان سعودی و قطر، روز دوشنبه را روز نخست ماه مبارک رمضان اعلام کردند

عربستان و چند کشور عرب فردا را اول رمضان اعلام کردند

 

به گزارش شبکه شرق، در حالی که عربستان و شماری دیگر از کشورهای جهان عرب از رویت هلال ماه خبر داده و فردا را اولین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند، عمان تاکید کرد که هلال ماه رویت نشده و در نتیجه، فردا آخرین روز ماه شعبان است.

دیوان پادشاهی عربستان سعودی شامگاه امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، تایید کرد که بنا بر اعلام اداره استهلال در دادگاه عالی این کشور، فردا (دوشنبه) نخستین روز ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۵ هجری قمری است.

«عبدالله بن سلطان النعیمی»، وزیر دادگستری امارات به نوبه خود اعلام کرد که برای کمیته استهلال این کشور به ریاست وی، رویت هلال ماه به اثبات رسیده و در نتیجه آن نیز، فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان می باشد.

کمیته استهلال وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر نیز با صدور بیانیه ای پس از برگزاری نشست خود در ساختمان وزارتخانه، تایید کرد که در این کشور نیز امروز آخرین روز ماه شعبان بوده و فردا اولین روز ماه مبارک رمضان است.

سازمان های رویت شرعی در کویت و بحرین نیز با صدور بیانیه های جداگانه، تایید کردند که به دنبال رویت هلال ماه در این دو کشور عرب حاشیه خلیج فارس، امروز آخرین روز ماه شعبان و فردا اولین روز ماه مبارک رمضان می باشد.

در سوی مقابل، وزارت اوقاف و امور دینی عمان در بیانیه ای، اعلام کرد که رویت هلال در این کشور ثابت نشده و بر همین اساس نیز، فردا آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس فردا (سه شنبه) نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

 

منبع: دیده بان ایران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها