|

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل:

روسیه هیچ برنامه‌ای برای خلاص شدن از دست زلنسکی ندارد

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه هیچ برنامه‌ای برای خلاص شدن از دست زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ندارد و این مایه ناامیدی «غرب‌جمعی» شده است.

روسیه هیچ برنامه‌ای برای خلاص شدن از دست زلنسکی ندارد

 

به گزارش شبکه شرق، پولیانسکی روز جمعه در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت: «اگر هر یک از شما در قلب خود امیدوار است که از شر رهبر رژیم کی‌یف خلاص شود، به این ترتیب، ما شما را ناامید خواهیم کرد. ما چنین برنامه‌ای نداریم.»

دیمیتری پولیانسکی همچنین گفت اگر روسیه می‌خواست به کاروان زلنسکی ضربه بزند، این کار را می‌کرد. علاوه بر این، پولیانسکی گفت روسیه درخواست کرده است که نشستی درباره اوکراین در ۲۲ مارس برگزار شود.

روز چهارشنبه، رسانه‌های غربی گزارش دادند که حمله موشکی روسیه ظاهرا زلنسکی را هدف قرار داده و به نزدیکی کاروان حامل او در شهر اودسا، جایی که او با کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان دیدار می‌کرد، اصابت کرد.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل همچنین گفت، روسیه از اینکه بیانیه فرانسه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد به پیشنهاداتی که به‌طور بالقوه منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود، رسیدگی نکرد، ابراز تأسف می‌کند.

پولیانسکی روز جمعه گفت: «مایه شرمساری است که در بیانیه نماینده فرانسه در مورد این ایده‌ها که تهدیدی برای آغاز جنگ جهانی سوم هستند، چیزی نشنیدیم. موضع امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین، ظاهرا برای جلوگیری از فروپاشی رژیم کی‌یف، به سختی به شکل دیگری قابل تفسیر است.»

اوایل روز جمعه، ماکرون ظاهرا به دنبال کاهش لحن بیانیه قبلی خود مبنی بر احتمال استقرار نیروهای غربی در اوکراین بود و گفت رد نکردن چیزی به معنای انجام آن نیست. ماکرون روز پنجشنبه گفته بود که هیچ محدودیت و خط قرمزی در حمایت فرانسه از اوکراین وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماه گذشته هم ماکرون گفت رهبران غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین بحث کردند و گفت علی‌رغم عدم دستیابی به اجماع، نمی‌توان چیزی را رد کرد. در همان زمان، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفتند برلین نیروهای خود را به اوکراین اعزام نخواهد کرد و ناتو هم چنین قصدی ندارد.

اظهارات ماکرون همچنین او را هدف انتقاد اپوزیسیون فرانسه قرار داد و احزاب سیاسی مختلف او را به تلاش برای کشاندن فرانسه به درگیری مسلحانه متهم کردند. ماکرون در پاسخ گفت که هر کلمه او در مورد اعزام نیرو به اوکراین «سبک سنگین شده، فکر شده و سنجیده شده است.»

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها