|

بازندگان انتخابات در مجلس غیبت کردند!

شمار «نماینده‌اولی‌ها» در همین مرحله اول به نصف نمایندگان مجلس دوازدهم رسیده است. یعنی مجلسی که با این انتخابات تشکیل خواهد شد، احتمالاً بیش از نیمی از نمایندگان هیچ تجربه‌ای از کار نمایندگی نداشته باشند.

بازندگان انتخابات در مجلس غیبت کردند!

به گزارش شبکه شرق، این واکنش رقت‌برانگیز اصولگرایان، هم از جهت غیبت بازنده‌های آنان در نخستین جلسه علنی مجلس بعد از انتخابات و هم مهم‌تر از آن در تلاش برای انتساب منتخبان مرحله اول به فهرست‌های کذایی خود است.

روزنامه جوان، در یادداشتی واکنش برخی اصولگرایان را رقت برانگیز خوانده است.

این روزنامه نوشت:

«این واکنش رقت‌برانگیز اصولگرایان، هم از جهت غیبت بازنده‌های آنان در نخستین جلسه علنی مجلس بعد از انتخابات و هم مهم‌تر از آن در تلاش برای انتساب منتخبان مرحله اول به فهرست‌های کذایی خود است. این نشانه ضعف و نداشتن بلوغ و فهم سیاسی و افراط در توجه به خود است. آن‌هم با این تجربه سال‌های طولانی که همین گروه منتخب را چه‌بسا چهارسال دیگر نیمی را شورای نگهبان کنار بگذارد و نیم دیگر را مردم.

چنانکه شمار «نماینده‌اولی‌ها» در همین مرحله اول به نصف نمایندگان مجلس دوازدهم رسیده است. یعنی مجلسی که با این انتخابات تشکیل خواهد شد، احتمالاً بیش از نیمی از نمایندگان هیچ تجربه‌ای از کار نمایندگی نداشته باشند.

با این وضعیت که معلوم نیست از نقاط ضعف هر دموکراسی است یا نقطه قوت آن (چون دموکراسی هنوز در همه دنیا چیز تازه‌ای است)، آیا بالیدن به منتخبین و نسبت‌دادن آن به جریان خود یا حتی متأسفانه نسبت دادن آن به برخی اشخاص، آیا افتخاری دارد؟»

منبع: جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها