|

آکسیوس:

سفر رییس سیا به پاریس برای مذاکرات آتش بس غزه «پیش از ماه رمضان»

منابع آگاه از سفر رییس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به پاریس برای گفتگوها بر سر آزادی گروگان‌های حماس خبر می‌دهند.

 سفر رییس سیا به پاریس برای مذاکرات آتش بس غزه «پیش از ماه رمضان»

 

به گزارش شبکه شرق، آکسیوس نوشت: انتظار می‌رود بیل برنز، رئیس سیا روز جمعه به پاریس سفر کند تا با مقامات قطری، مصری و اسرائیلی درباره تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی برای آزادی گروگان‌های حماس در غزه، گفتگو کند.

مقامات دولت بایدن می گویند که می خواهند تلاش کنند تا قبل از شروع ماه رمضان در کمتر از سه هفته به توافق برسند تا از برقراری آتش بس موقت در این ماه مقدس اطمینان حاصل کنند. اما شکاف های عمده بین اسرائیل و حماس همچنان باقی است.

پیشنهاد فعلی دولت بایدن توقف حداقل شش هفته ای درگیری‌ها است. از سوی دیگر اختلاف اصلی بر سر تعداد اسیران فلسطینی که قرار است آزاد شوند و چگونگی تعیین فهرست برای مرحله اول توافق سه مرحله ای است.

این خبر درحالی منتشر شد که برخی مقامات غربی، عربی، اسرائیلی و حماس در قاهره هستند تا در مورد روند مذاکرات آتش بس گفتگو کنند. یک مقام ارشد اسرائیلی در این رابطه گفت که بر اساس آنچه اسرائیل می داند، حماس به مصر پاسخ شفاهی به موضع اسرائیل داده و با «تعدیل های جزئی» در خواسته های اسرائیل موافقت کرد. اما این مقام گفت که پاسخ جدید حماس به یک پیشرفت مهم اشاره نمی کند.

از سوی دیگر این مقام ارشد اسرائیلی افزود: بنیامین نتانیاهو هنوز موافقت خود را با اعزام یک هیئت اسرائیلی به پاریس برای نشست جمعه اعلام نکرده است. این مقام مسئول تاکید کرد که اگر نتانیاهو به آنها دستور دهد که فقط گوش کنند و مذاکره نکنند، برخی از اعضای تیم مذاکره کننده به جلسه نخواهند رفت.

 

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها