|

سخنگوی کرملین:

لحن سخنان بایدن در مورد ناوالنی خصمانه و غیرسازنده است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: لحن (بایدن) در باره الکس ناوالی و آزاد کردن او از زندان بسیار خصمانه و غیرسازنده است و اظهارات اولتیماتوم گونه برای ما غیرقابل قبول است.

لحن سخنان بایدن در مورد ناوالنی خصمانه و غیرسازنده است

به گزارش شبکه شرق، دیمیتری پسکوف" سخنگوی رئیس جمهوری روسیه لحن اظهارت "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا در مورد "الکسی ناوالنی" را که خواستار آزادی وی از زندان شده بود، خصمانه و غیرسازنده خواند.

پسکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت: متاسفانه این لحن (بایدن) بسیار خصمانه و غیرسازنده است و اظهارات اولتیماتوم گونه برای ما غیرقابل قبول است.  

وی ادامه داد: روسیه امیدوار است که آمریکا برای همکاری با روسیه اراده سیاسی از خود نشان دهد. به رغم موارد متعدد اختلافات بین دو کشور، زمینه برای همکاری بین مسکو و واشنگتن وجود دارد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: ما امیدواریم که با وجود اختلافات فراوان بین روسیه و آمریکا و تفاوت رویکردهای دو کشور به مسائل کلیدی، امکان برای همکاری دوجانبه وجود دارد.  

وی افزود: با این وجود ما به اراده سیاسی طرف آمریکایی امیدواریم. هر جا که برای ما مفید باشد همکاری ادامه داشته باشد.

به گزارش رسانه ها، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز در سخنرانی خود برای تشریح سیاست خارجی این کشور خواستار آزادی فوری الکسی ناوالنی منتقد اصلی دولت روسیه شد.

پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اعلام برگزاری اعتراضات غیرقانونی با قانون مطابقت نمی کند و تشریفاتی برای کسب توافق و مجوز برای برگزاری اقدامات اعتراضی وجود دارد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که اجازه ندارد در هر مورد از بیانیه ها برای برگزاری اعتراضات اظهار نظر کند و در مجموع رویکرد کرملین را در این مورد اعلام می کند.

وی در مورد اظهارات برخی که گفته اند باید از شیوه های سیاسی خارجی (اعمال تحریم علیه روسیه) برای آزاد کردن ناوالنی از زندان استفاده کرد و بر رهبری روسیه فشار وارد کرد گفت که قبلا هم اظهاراتی در این مورد ازسوی مقامهای کشورهای دیگر بیان شده است.  

پسکوف در مورد افرادی که در روسیه خواستار فشار بر دولت این کشور در مساله ناوالنی شده بودند که این افراد موقعیت خود به عنوان عوامل خارجی را بطور کامل نشان دادند و در این وضعیت نیازی به توضیح بیشتر وجود ندارد.  

ناوالنی یکی از اصلی‌ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی در اوایل ماه جاری اعلام کردند، نشانه‌هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

 دادگاه مسکو  شامگاه سه شنبه پس از چند ساعت شور حکم به تبدیل ۳.۵ سال حبس تعلیقی ناوالنی به حبس در زندان صادر کرد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها