|

ادعای بریتانیا درباره تحریم ۴ اسراییلی

در اطلاعیه دولت انگلیس ادعا شده که این تحریم‌ها بر اساس «نظام تحریم‌های حقوق بشر جهانی بریتانیا» اعمال شدند.

ادعای بریتانیا درباره تحریم ۴ اسراییلی

به گزارش شبکه شرق، دولت انگلیس مدعی شد چهار اسر اییلی را به سبب آنچه «تجاوز و خشونت» علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری خوانده، هدف تحریم قرار داده است.

دولت انگلیس که در کنار آمریکا حامی اصلی و همیشگی رژیم اسراییلی و جنایاتش علیه فلسطینی‌ها در دهه‌های اخیر بوده در اطلاعیه‌ای امروز دوشنبه ادعا کرد چهار اسراییل را به خاطر آنکه «تهدید کرده و مرتکب تجاوز و خشونت» علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی شدند، هدف تحریم قرار داده است.

خبرگزاری «رویترز» نوشت که در اطلاعیه دولت انگلیس ادعا شده که این تحریم‌ها بر اساس «نظام تحریم‌های حقوق بشر جهانی بریتانیا» اعمال شدند.

 این در حالی است که منابع رسانه‌ای امروز از یورش نظامیان رژیم اسراییل به مناطق مختلف کرانه باختری و بازداشت چند فلسطینی خبر دادند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که نظامیان ارتش رژیم اسراییل به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و یک کمپین بازداشت را علیه فلسطینی‌ها به راه انداخته‌اند.

در پی این یورش درگیری‌هایی میان مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم اشغالگر شکل گرفت که منجر به مجروح شدن چند فلسطینی به ویژه در نابلس شد. طبق این گزارش، نظامیان رژیم اسراییل با یورش به چند خانه در نابلس ۱۳ فلسطینی را بازداشت کردند.

از زمان آغاز عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه)، مناطق مختلف کرانه باختری هم شاهد عملیات‌های ضد اسراییلی و همچنین تشدید تجاوزات اسراییلی ها بوده‌ است. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین از بازداشت صدها فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

 

 

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها