|

آلمان: ایران از نفوذش برای کاهش تنش‌ها استفاده کند

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد: ما حملات شبه نظامیان وابسته به ایران در اردن را که در جران آن سه سرباز آمریکایی کشته شدند، به شدت محکوم می کنیم. این اقدام کاملاً غیرمسئولانه است و با توجه به شرایط متشنج منطقه، می‌تواند اوضاع را به سمت تشدید تنش‌های بیشتر سوق دهد

آلمان: ایران از نفوذش برای کاهش تنش‌ها استفاده کند

به گزارش شبکه شرق، وزارت امور خارجه آلمان با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی صورت گرفته علیه پایگاه نظامیان آمریکا در اردن را که منجر به کشته شدن سه نظامی این کشور شد، غیرمسئولانه خواند و مدعی شد که تهران از نفوذ خود برای کاهش تنش‌ها در منطقه استفاده کند.

در این بیانیه که روز دوشنبه یک نسخه آن در حساب کاربری وزارت امور خارجه آلمان در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) منتشر شد، آمده است: "ما حملات شبه نظامیان وابسته به ایران در اردن را که در جران آن سه سرباز آمریکایی کشته شدند، به شدت محکوم می کنیم. این اقدام کاملاً غیرمسئولانه است و با توجه به شرایط متشنج منطقه، می تواند اوضاع را به سمت تشدید تنش‌های بیشتر سوق دهد."
 
وزارت امور خارجه آلمان ادعا کرد: "ایران مسئولیت ویژه ای دارد تا در نهایت از نفوذ خود بر متحدانش در منطقه استفاده کند تا تشدید منطقه ای رخ ندهد."
 
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پیشتر نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد: از ایران می خواهیم که به تنش زدایی در منطقه ادامه دهد.
منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها